به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی با بیان اینکه شناسایی بازارهای هدف برای هر مقصد گردشگری یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامهریزی و بازاریابی است، افزود: در همین راستا «طرح بازنگری و بهنگامسازی کشورهای بازار هدف جمهوری اسلامی ایران» در دستور کار این دفتر قرار گرفت.
او درباره نکات متمایز این طرح، گفت: در این طرح نسبت به طرحهای مشابه پیشین، سطحبندی کشورهای بازار هدف ایران رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، اقدام کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت دستهبندی شده است.
به گفته لاریجانی، این ابتکار به سازمان متبوع کمک میکند بر اساس منابع در اختیار بتواند برنامههای آینده خود را در سطوح مختلف تنظیم و ساماندهی کند، از طرفی اولویت کشورها بین سطوح و در درون هر سطح کاملاً مشخص است.
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری درباره روند تهیه «طرح بازنگری و به هنگامسازی کشورهای بازار هدف» اظهار کرد: برای تهیه این طرح ۱۳ شاخص کلان و زیرشاخصهای هر یک برای ارزیابی کشورها تعیین شد. در گام بعد ضریب شاخصهای کلان توسط اساتید دانشگاهی و صاحبنظران صنعت گردشگری مشخص و دادهها برای ۸۴ کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمیسازی شد.
لاریجانی گفت: کشورهای بازار هدف بر اساس روشهای آماری رتبهبندی در قالب ۳۰ کشور اولویتدار برای بازار هدف، انتخاب و برای آنها سطحبندی و اولویتبندی چهارگانه انجام شد. اقدامات متناظر برای هر سطح از کشورهای بازار هدف نیز تعیین شد که در امسال در دستور کار قرار میگیرد.
انتهای پیام
نظرات