محمدحسین خلیلی اردکانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: اخیراً 250 میلیارد تومان از طریق فروش اوراق مشارکت برای مترو کرج اختصاص داده شد که برای استفاده این منابع مالی برنامه دقیقی تدوین شده است.
خلیلی اردکانی افزود: طبق این برنامه قرار است 150 میلیارد تومان از این 250 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات شود و 100 میلیارد تومان هم برای سازههای پروژه هزینه گردد.
وی با بیان اینکه مترو کرج تاکنون بین 37 تا 38 درصد پیشرفت داشته است، گفت: با تزریق این 250 میلیارد تومان، امکان پیشرفت 7 تا 10 درصدی فراهم است.
این عضو شورای شهر کرج در ادامه اعلام کرد: علاوه بر این 250 میلیارد تومان، موافقت اولیه با فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر هم صورت گرفته که پیگیری برای نهایی شدن آن در حال انجام است.
خلیلی اردکانی در خصوص اینکه شهروندان کرجی چه زمانی میتوانند از قطار شهری بهره ببرند هم گفت: تمام تلاش ما این است تا ایستگاه 45 متری گلشهر تا جهانشهر قبل از پایان دوره پنجم شورا به پایان برسد که در صورت تحقق، امکان بهرهبرداری سریع از سایر ایستگاههای در مسیر این دو ایستگاه مثل گوهردشت هم فراهم میشود، البته ایستگاه شهید سلطانی هم در اولویت قرار دارد.
وی در پاسخ به اینکه مترو کرج برای تکمیل نهایی به چقدر اعتبار نیاز دارد هم خاطرنشان کرد: قبلاً اعلام شد که این پروژه برای تکمیل ظرف مدت سه سال به سه هزار میلیارد تومان یعنی هر سال هزار میلیارد تومان نیاز دارد، با این وجود سال گذشته فقط 200 میلیارد تومان برای پروژه تأمین شد و امسال هم در تلاشیم این رقم را به 500 تا 600 میلیارد تومان برسانیم.
این عضو شورای شهر کرج در خصوص اعتبار 187 میلیارد تومانی که قرار بود پس از سفر سال 95 رئیس جمهور به البرز برای مترو کرج تزریق شود گفت: فقط بخش کوچکی از این اعتبار پرداخت شده و ما همچنان پیگیر آن هستیم.
وی در پاسخ به اینکه سرانجام بحث مشارکت شرکت چینی سیتیک در ساخت مترو کرج و جلسات برگزار شده با این شرکت به کجا رسید هم اعلام کرد: این موضوع به دلیل مسائل و مشکلات داخلی در کنار مسائل بینالمللی به نتیجه نرسید و خبری از چینیها نشد.
انتهای پیام
نظرات