• جمعه / ۳ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98080301302
  • خبرنگار : 71214

معاون سابق سازمان هواپیمایی:

هواپیمایی، گزارش مردم درباره آنتونوف را جدی‌ بگیرد

هواپیمایی، گزارش مردم درباره آنتونوف را جدی‌ بگیرد

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که حتی اگر صلاحیت پروازی برای آنتونوف ۷۴ پرواز اخیر مشهد تهران صادر شده است، وقتی مردم گزارش از نارضایتی پروازشان می‌دهند و مشکلاتی برایشان به وجود آمده، سازمان هواپیمایی باید مجددا صلاحیت این هواپیما را ارزیابی کند و گزارش‌های مردمی را جدی بگیرد.

به گزارش ایسنا، با وجود دستور رییس‌جمهوری برای ممنوعیت پرواز آنتونوف ۷۴ بر فراز آسمان ایران، چندی پیش یکی از کاربران فضای مجازی از پرواز با این هواپیما توسط شرکت هواپیمایی پویا در مسیر مشهد-تهران و مشکلات و نگرانی‌هایی که در این پرواز برای مسافران به وجود آمده بود، خبر داد.

حمید غوابش -معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره به ایسنا گفت: اگر برای هواپیمای آنتونوف یا هر هواپیمایی دیگری صلاحیت پرواز صادر شده است، می‌تواند پرواز کند و در این زمینه ملاک سن و نوع هواپیما مهم نیست.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری باید هواپیما را مورد ارزیابی قرار دهد و بگوید چگونه برای آن سرتیفیکت (مجوز) صادر شده است. البته حتی اگر این صلاحیت پروازی در آن زمان به درستی هم برای آنتونوف صادر شده، وقتی مردم گزارش می‌کنند و می‌گویند در این پرواز با مشکلاتی مواجه شده‌اند، سازمان موظف است که دوباره صلاحیت و قابلیت پرواز این هواپیما را بررسی کند تا ببیند چه چیزی از قلم افتاده یا احتمالا از چشم کارشناسان و متخصصانش در صدور مجوز پرواز دور افتاده است.

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اگر یکی از مسافران نسبت به یک پرواز احساس امنیت و رفاه  نمی‌کند نباید نسبت به آن بی توجه بود، گفت: برای استفاده از یک هواپیما مانند آنتونوف که عمدتا کاربری ترابری دارد، در کاربری‌های مسافری، در وهله نخست باید الزامات حمل و جابه‌جایی مسافر رعایت شود و در این میان باید نظارت‌های مستمر و دقیقی مورد ارزیابی قرار گیرد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که ایمنی و رفاه مسافران یک پرواز در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۳ ۱۰:۱۵

هر هواپیمایی را وارد خطوط می کنند و پول آنچنانی می گیرند و مسافرباید از بدو شروع پرواز تا مقصد بلرزد از ترس.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۸

اصولا هواپیمای آنتونف ۷۴ هواپیمای باربری است. این هواپیما برای مسافر طراحی و ساخته نشده . الزامات . تجهیزات و امکانات لازم را برای مسافر را ندارد.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۳ ۱۳:۰۶

در زمانی هواپیمای انتونف برای بومی سازی در اصفهان انتخاب شد متاسفانه تصمیم اشتباهی بود ما باید bae 146 یا fokker 100 را برای خرید دانش فنی یا مهندسی معکوس انتخاب می کردیم.