• یکشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98082616907
  • منبع : نمایندگی سمنان

وجود ۸۶ کتابخانه فعال در مساجد استان سمنان

وجود ۸۶ کتابخانه فعال در مساجد استان سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از عضویت ۱۴ هزار و ۸۳۹ نفر در کتابخانه‌های این کانون در استان سمنان خبر داد و گفت: در مجموع ۸۶ کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان فعال هستند.

حجت الاسلام سیدعلی موسوی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نظیر ساخت کتابخانه بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است اظهار کرد: از این تعداد کتابخانه ۶۳ کتابخانه شهری و ۲۳ واحد دیگر روستایی است که تلاش برای تجهیز کتابخانه‌های روستاها از برنامه های این ستاد است.

وی با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی یادآور شد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، جذب جوانان و نوجوانان به کتابخانه مساجد، انس بیشتر عموم مردم به ویژه نسل جوان با کتاب و ترغیب به مطالعه کتب دینی و مفید برنامه‌های مختلفی در کتابخانه‌های مساجد استان سمنان در حال برگزاری است.

موسوی تصریح کرد: برنامه‌های هفته کتاب کتابخانه‌های مساجد در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کتابخوانی باید به یک عادت همیشگی در مردم به ویژه جوانان تبدیل شود و تاکید معظم له در خصوص افزایش سرانه مطالعه در بین آحاد جامعه برنامه ریزی شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان در خصوص برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه‌های مساجد گفت: حضور کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های مساجد در نمازجمعه، توزیع کتاب و ثبت نام از علاقمندان برای عضویت در کتابخانه‌های مساجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، برگزاری نشست با حضور کتابداران و... از برنامه های پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر جایگاه و حرمت مساجد اظهار کرد: مردمی بودن مهم‌ترین خصیصه ‌ای است که کتابخانه‌های مساجد را از سایر کتابخانه‌ها متمایز می‌کند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه نوجوانان و جوانان با حضور در کتابخانه‌های مساجد می توانند با استفاده از منابع علمی و آموزشی و دینی به مدارج معنوی و علمی ارزشمندی دست یابند افزود: کانون‌های مساجد، ظرفیت‌های بالقوه‌ای در تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha