• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98092518540
  • خبرنگار : 30054

۶ نکته مهم ویدئومارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌و‎‌کارهای کوچک

۶ نکته مهم ویدئومارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌و‎‌کارهای کوچک

اگر به اطراف خود توجه کنید، خواهید دید که هر روزه برندهای بیشتری به استفاده از ویدئوها برای جذب مخاطب و ارتباط با آنها روی می‌آورند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آنی بین رسانه، اشتراک ویدئوها و آمار بازدیدشان در سال‌های گذشته بصورت مداوم رو به افزایش است.

مشاهده‌ی ویدئو توسط مخاطبان شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر افزایش یافته، این امر در ایران بخصوص در کاربران اینستاگرام و آپارات مشهودتر است. تمامی اینها به این معناست که تقاضای ویدئو مارکتینگ و ساخت تیزر برای اینستاگرام و محتوای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی بدون وقفه در حال رشد است، حتی با وجود اینکه اینگونه محتواها در مرحله ابتدایی روند تکاملی خود قرار دارند.

تاثیر  استفاده از تیزر و ویدئو در شبکه‌های اجتماعی بر کسب و کار:

آن طور که آژانس آنی‌بین در چند سال گذشته شاهد بوده تفاوتی ندارد که کسب و کار شما در چه مرحله‌ای و ابعادی قرار دارد، اگر تاکنون تولید محتوای ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی در نظر نگرفته‌اید، زمان آن رسیده که بصورت جدی به آن فکر کنید. زیرا اگر از  فیلم، تیزر تبلیغاتی و به طور کلی ویدئو برای توسعه‌ی کسب و کار خود استفاده نکنید از درآمدهایی که می‌توانید از این راه کسب کنید محروم مانده‌اید.

حقایق مهمی که نباید از آن‌ها غافل شوید:

- ۹۳ درصد از ویدئوها بوسیله‌ی موبایل‌ها بازدید می‌شوند.

- آژانس تبلیغاتی آنی‌بین دریافته تیزرهای تبلیغاتی و فیلم‌های تبلیغاتی که برا مشتریان خود تولید کرده بسیار کارآمد تر از سایر محتواهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی بوده است.

- آمار مشاهده‌ی ویدئوهای تبلیغاتی در سه سال اخیر دو برابر شده است.

- ویدئوهای منتشر شده در اینستاگرام ۶ برابر بیشتر از عکس‌ها دیده شده‌اند.

- ساخت تیزر تبلیغاتی ۱۰ برابر بیشتر از سایر راهکارهای تبلیغاتی بهره‌وری هزینه به فایده دارد.

نکته‌ی ۱: ویدئوها به صورت اختصاصی برای صفحه خود تولید کنید

اینستاگرام یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان است. بنابراین ساخت تیزر برای اینستاگرام هم یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مخاطب است.

شما همیشه می‌توانید هر کدام از فیلم‌هایی که در اینترنت می‌بینید را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام با دیگران به اشتراک بگذارید. اما امکان اینکه این ویدیوها توسط دیگران دیده شوند و یا حتی وایرال شوند تنها در صورتی خواهد بود که شما ویدئو را به صورت اختصاصی برای آن شبکه اجتماعی و مخاطبان آن ساخته و بهینه کرده باشید.

نکته‌ی ۲: ویدئوهای کوتاه با محتوایی ارزشمند تولید کنید

قصد دارید تا فواید بیشتری را از شبکه‌های اجتماعی کسب کنید؟ باید به سمت تولید ویدئوهای کوتاه و مفید حرکت کنید، اگر این فرآیند به درستی انجام شود مخاطبان واقعی را به خود جذب خواهد کرد و آگاهی از برند شما افزایش خواهد یافت.

بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط Hubspot، زمان‌ پیشنهاد شده برای ویدئوها به منظور کسب بهترین نتیجه بصورت زیر می‎باشد:

- ویدئوهای اینستاگرام: ۲۶ ثانیه

- ویدئوهای فیسبوک: ۱ دقیقه

- ویدئوهای یوتوب: ۲ دقیقه

تلاش کنید وقت مخاطب تلف نشود و مقصود ویدئو نیز سریع‌تر منتقل می‌گردد. ویدئوهای موفق شبکه‌های اجتماعی مختصر و در عین حال کاربردی هستند.

امروزه انتظارات کاربران شبکه‌های اجتماعی بصورت زیر است:

- دسترسی به محتوا بدون اتلاف وقت

- دنبال کردن آخرین تغییرات صورت گرفته پیرامون آنها

- مطلع شدن از خبرهای داغ در رابطه علایق خود

- سرگرم شدن در مواجهه با محتوای تولید شده

همچنین ویدئوهای کوتاه برای افرادی که مشغله‌ی زیادی دارند نیز بسیار مفید است، این افراد تمایل دارند تا مقصود و هدف کلی مطلب را بدون اتلاف وقت دریافت کنند. به همین دلیل است که ۸۰ درصد از محتوای شبکه‌های اجتماعی از طریق موبایل‌ها

نکته‌ی ۳:  ۱۰ ثانیه اول ویدئو حیاتی است، آن را مغتنم بشمارید

بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط مایکروسافت، میزان توجه افراد از سال ۲۰۰۰ تا به امروز از ۱۲ ثانیه به ۸ ثانیه کاهش یافته است. این به این معناست که شما باید در ۱۰ ثانیه اول ویدئو خود و یا حتی در زمانی کمتر، توجه مخاطب را جلب نمایید. بنابراین هنگامی که در حال تهیه محتوای ویدئویی هستید این را به خاطر بسپارید که برخی از مخاطبان ممکن است در چند ثانیه اول از تماشای ویدئو شما صرف نظر کنند، بنابراین باید محتوا را به گونه‌ای تنظیم شود که آنها را تا آخر با خود همراه کنید. همچنین اضافه شدن زیرنویس به ویدئوها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا بیشتر محتوای ویدئویی شبکه‌های اجتماعی بدون صدا بازدید می‌شوند.

نکته‌ی ۴: روی روایت یک داستان تمرکز کنید

نکته‌ی حائز اهمیت در رابطه با فروش و بازاریابی ویدئویی این است که مخاطبان از تبلیغات طولانی مدت و خشک که تنها روی محصول متمرکز می‌شوند بیزاراند. امروزه خط داستانی برای یک محتوای تبلیغاتی به امری مهم و ضروری تبدیل شده است.

نکته‌ی ۵: ویدئو شما باید مخاطب را به عمل وادار کند

هنگامی که مشغول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هستید، بسیار مهم است که استراتژی مناسبی را در نظر بگیرید، شما باید تمام انرژی خود را برای تولید محتوایی که نه تنها ارزش تماشا کردن را دارد بلکه برای به اشتراک گذاشتن نیز ارزشمند است، بکار گیرید.

به منظور اینکه بتوانید بازخورد مناسبی را از بازاریابی ویدئویی شبکه‌های اجتماعی کسب کنید، باید دعوت به یک کار و عمل را در ویدئو خود بگنجانید مثلا تماس با شما یا عضویت در صفحه شبکه اجتماعیتان.

نکته‌ی ۶: رویدادهای گوناگون را بصورت زنده پوشش دهید

یکی از روش‌هایی که برای تولید محتوا به کار گرفته می‌شود پوشش زنده‌ی رویدادها می‌باشد. با این روش می‌توانید ارتباط مناسبی را با مخاطبان خود بر قرار کنید. اگر قصد دارید تا بیشترین بهره را از پوشش‌های زنده‌ی خبری خود ببرید، باید قبل از رویداد  و در حین پوشش زنده بیشترین زمان و انرژی را صرف کنید.

برای مشاهده نمونه های موفق از ویدئو مارکتینگ و تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده می‌توانید سری به کانون آنی‌بین www.anibeen.com و بخش نمونه کارها بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha