• دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98100906413
  • خبرنگار : 50022

بیانیه تشکل‌های دانشگاه خوارزمی در آستانه افتتاح مترو هشتگرد:

مترو هشتگرد بدون توقف از دل خوارزمی عبور می‌کند

مترو هشتگرد بدون توقف از دل خوارزمی عبور می‌کند

ایسنا/البرز تشکل‌های دانشجویی دانشگاه خوارزمی در آستانه سفر رئیس جمهوری به البرز برای افتتاح مترو شهر جدید هشتگرد، با انتشار یک بیانیه انتقاد خود را نسبت به محروم شدن این دانشگاه از داشتن یک ایستگاه در خط گلشهر-هشتگرد اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است:

ما 14 هزار دانشجوی پر قدمت‌ترین دانشگاه ایران که حالا قرار بود جشن صد سالگی را میمون بشماریم، در آستانه افتتاح خط مترو هشتگرد به بغضی سرکوب شده دچاریم که به حد انفجار رسیده است. نیک مستحضرید که دانشگاه خوارزمی دارای ارتباط مستمر با واحد تهران، قطب علمی و بزرگترین دانشگاه استان البرز به حساب می‌آید که به دلایل بومی گزینی روزانه دارای هزاران سفر بین دو کلانشهر تهران و کرج است.

با توجه به حضور این دانشگاه در پر حادثه‌ترین منطقه استان، تامین امنیت و رفاه حمل و نقل دانشجویان همواره دغدغه تمامی مسئولان دانشگاه از گذشته تا به حال بوده است که به همین علت به طور مستمر هزینه‌هایی نیز به دانشجویان این دانشگاه تحمیل می‌شود. با چنین ضرورتی در همان سال‌های ابتدایی مطرح شدن طرح مترو، دانشجویان پای مطالبه ایستگاه مترو خوارزمی ایستادند تا نهایتا وعده ایستگاه خوارزمی به ایشان داده و قراردادی نیز بسته شد.

در ادامه برای این پروژه هزینه‌هایی از قبیل بخشیدن چندین هکتار زمین، عقب نشینی، محدودیت دسترسی پیاده رو از درب اتوبان و تامین محاسبات فنی توسط دانشگاه پرداخت گردید. چند سال بعد تغییرات سیاسی این مهم را تحت تاثیر خود قرار داد و نهایتا چند روز مانده به افتتاحیه مترو خبر رسید که نه ایستگاهی به خوارزمی تعلق می‌گیرد و نه سکویی!

به گزارش ایسنا، در ادامه بیانیه آمده است؛ جناب آقای رئیس جمهور اینجا هشتمین مرکز علمی کشور و پرقدمت ترین دانشگاه ایران در حالی ریل‌های قطار را از دل خود عبور می‌دهد که او را از داشتن یک سکوی ساده هم محروم ساخته‌اند که قطعا به مانند خیلی از دانشگاه‌های تهران حق یک ایستگاه را دارد.

دردآور است که علت نداشتن ایستگاه را صرفه اقتصادی مطرح کرده‌اند در حالی که بازگشت سرمایه ایستگاه دانشگاهی به مراتب خیلی بیشتر از شرکتی است که در چند کیلومتر آن طرف‌تر چون پول داده است برایش ایستگاه زده‌اند.

 اکنون ما تمام دانشجویان دانشگاه خوارزمی تنها یک مطالبه داریم یکصدا فریاد مترو سر خواهیم داد و تا رسیدن به ایستگاه خوارزمی از نفس نمی ایستیم. از جنابعالی نیز جدا خواهشمندیم به این فریادها توجه کرده و مقدمات ایستگاه مترو خوارزمی را فراهم بفرمایید.

با تشکر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۸:۴۶

داشتن ایتسگاه مترو حقققق دانشگاه خوارزمیه