• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99020301925
  • خبرنگار : 71610

تشکیلات خودگردان فلسطین مصادره اراضی حرم ابراهیمی را محکوم کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین مصادره اراضی حرم ابراهیمی را محکوم کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام تحریک آمیز مشاور قضائی دولت اسرائیل و تصویب مصوبه دولت مبنی بر مصادره اراضی حرم ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری و خارج کردن آن از کنترل اداره اوقاف اسلامی فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه سبق، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای، تصویب مصوبه دولت اسرائیل مبنی بر مصادره اراضی حرم ابراهیمی را اقدامی کاملا خصمانه و جزئی از سیاست‌های الحاق اراضی فلسطین به اراضی اشغالی خواند و تأکید کرد: این اقدام به منزله آغاز سیاستی است که منجر به ایجاد وضعیتی غیر قابل کنترل خواهد شد. 

در این بیانیه آمده است: این اقدام مخالف با قانون بین‌الملل مردود و محکوم شده است و درصورت الحاق هر بخشی از اراضی فلسطین تصمیمات و اقدامات مهمی را اتخاذ خواهیم کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین به دولت اسرائیل نسبت به اجرای سیاست الحاق اراضی فلسطین در مناطق مختلف هشدار داد و خاطرنشان کرد: چنین تصمیماتی منجر به پیامدهای فاجعه‌بار خواهد شد و منطقه را در لبه پرتگاه قرار خواهد داد. ما پیشتر نیز به اسرائیل درباره سیاست الحاق و شهرک‌سازی که همه‌چیز را نابود می‌کند هشدار داده بودیم و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز پیام‌های شفافی را برای اعضای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل فرستاد و آنها را نسبت به خطرات اجرای چنین تصمیماتی مطلع کرد. پاسخ فلسطین قاطع و قوی خواهد بود.

مشاور قضائی دولت اسرائیل سه‌شنبه مصوبه دولت مبنی بر مصادره اراضی حرم ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری و خارج کردن آن از کنترل اداره اوقاف اسلامی فلسطین را تصویب کرد.

در همین راستا، پایگاه عرب ۴۸ گزارش داد، موافقت آویخای مندلبلیت، مشاور قضائی دولت اسرائیل با مصادره اراضی اطراف حرم که اداره اوقاف اسلامی فلسطین آن را مدیریت می‌کند، به جهت "نوسازی" این مکان و مناسب سازی آن برای افراد معلول شهرک نشین‌ و یهودیان و گردشگران خارجی و ایجاد مسیرهایی برای افراد معلول برای تسهیل در رسیدن آنها به ساختمان حرم ابراهیمی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha