• شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99030301730
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون استاندار ایلام:

دفاع مقدس سند مجاهدت و مقاومت نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی است

دفاع مقدس سند مجاهدت و مقاومت نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی است

ایسنا/ایلام معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام سالروز آزادسازی خرمشهر را روزی ملی، حماسی و غرورآفرین برای ملت ایران اسلامی عنوان کرد.

دکتر محمد نوذری در سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران که به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس در استان های مختلف کشور برگزار شد، گفت: سوم خرداد، روزی ملی، حماسی و بزرگ برای ملت بزرگ ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه  عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین عملیات های شور آفرین دوران ۸ سال دفاع مقدس بوده است، افزود: در هیچ مقطع و زمانی از دوران  ۸ سال دفاع مقدس به اندازه سالرزو آزادسازی خرمشهر شاهد این همه اوج غرور ملی، حماسه و عزت مردم ایران اسلامی نبوده ایم که در اینجا بایست گفت که اوج حماسه ملت ایران در این روز رقم خورده است.

نوذری با اشاره به فرموده امام راحل (ره) که فتح خرمشهر، فتح ارزش ها بود، ابراز کرد: این روز در تاریخ و اذهان ملت ایران اسلامی تا ابد باقی خواهد ماند.

وی افرود: بعد از آزادسازی خرمشهر، بحث دفاعی  و استراتژی نظامی کشور در دوران دفاع مقدس،  از حالت دفاعی به هجومی تغییر کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بعد از فتح خرمشهر پیروزی های بعدی در دوران دفاع مقدس حاصل شد، یادآور شد: جنگ ما جنگ با یک کشور نبود بلکه در آن زمان تمام دول دنیا و کشورهای عربی با همه ساختارهای مالی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود از رژیم بعثی حمایت می کردند.

وی با اشاره به اینکه ما در طور دوران دفاع مقدس از بیست و هفت کشور جهان اسیر داشتیم، افزود: این امر نشان دهنده اوج مظلومیت و البته عظمت کشور ایران اسلامی در برابر نظام استکبار جهانی بود و  باید گفت که دفاع مقدس شرح سند جنایات صدام و صدامیان بوده است.

وی با بیان اینکه دشمن بعثی با حمایت نظام استکباری در شرایطی به کشور حمله کرد که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود، ارتش منسجمی نداشتیم و سپاه در آن مقطع هنوز  تشکیل نشده بود، افزود: سند دیگر دفاع مقدس، سند شرح دلاور مردی های مردم بزرگ ایران به ویژه مردم استان ایلام است.

نوذری با تاکید بر اینکه مردم ایلام در دوران دفاع مقدس  مجاهدانه، قهرمانانه و ایثارگرانه در مقابل رژیم بعثی از آرمان های نظام اسلامی دفاع کردند، خاطرنشان کرد: امروز باید ایثارگری ها و مجاهدت های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس به خوبی با کار فرهنگی و رسانه ای برای نسل جوان تبیین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha