• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99041510961
  • خبرنگار : 50210

کاهش 90 درصدی بازدیدکنندگان موزه‌های استان مرکزی

کاهش 90 درصدی بازدیدکنندگان موزه‌های استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مسئول موزه‌های استان مرکزی با اشاره به کاهش شدید تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌ها، میزان این کاهش 80 تا 90 درصد بوده است.

رضا مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط اقتصادی نامناسب موزه‌های استان مرکزی، بیان کرد: موزه های استان به مانند دیگر موزه‌های کشور از اسفندماه ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ تعطیل بوده و در خردادماه نیز با ریزش شدید بازدیدکننده مواجه بوده‌اند.

وی تصریح کرد: استان مرکزی دارای ۹ موزه است که در خردادماه تنها ۱۵۰۰ بازدیدکننده داشته‌اند که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۸ هزار نفری بازدیدکنندگان از موزه‌های استان هستیم.

مظاهری با اشاره به اینکه اینکه کاهش ۸۰ تا ۹۰ درصدی بازدیدکنندگان خسارت اقتصادی بالایی را نیز به همراه داشته است، گفت: میانگین بلیط برای بازدید از موزه‌های استان بالغ بر سه هزار تومان است که با احتساب کاهش هشت هزار نفری بازدیدکنندگان، عملا در خردادماه با کاهش درآمد و خسارت ۲۴ میلیون تومانی به موزه‌های استان مرکزی روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: عمده بازدیدهای صورت گرفته مربوط به شهرستان اراک و موزه چهارفصل بوده است و در باقی شهرستان‌ها کاهش بازدیدکننده به شدت بالا بوده است و حتی در شهرستان‌هایی مانند خمین، تفرش و آشتیان تعداد بازدیدکننده صفر گزارش شده است.

مسئول موزه‌های استان مرکزی با بیان اینکه کالای فرهنگی بویژه موزه در سبد اقتصادی ایرانیان کمرنگ بوده است و عملا شیوع کرونا جایی برای بازدید از موزه‌ها باقی نگذاشته است، گفت: صنعت گردشگری جهان از کرونا به شدت آسیب دیده و ضرر اقتصادی بسیار بالایی را تحمل کرده است، موزه‌ها جزو اماکن درآمدزا نیستند و خرج و دخل آنها همخوان نیست، به همین دلیل همواره مورد حمایت قرار می‌گیرند، اما این بیماری ضربه شدیدی را به این مجموعه ها وارد کرده است و اگر این روند ادامه یابد و بیماری شدت یابد، با وجود این که هر هفته فضای موزه‌ها ضدعفونی می‌شود و پروتکل‌های بهداشتی توسط مسئولان و راهنمایان موزه نیز رعایت‌ می‌شود، شاید شاهد تعطیلی مجدد موزه‌ها باشیم که قطعا فشار اقتصادی بیشتری را به این اماکن وارد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha