• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052216792
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی:

سهم مدارس دولتی استان مرکزی از قبولی های کنکور مطلوب نیست

سهم مدارس دولتی استان مرکزی از قبولی های کنکور مطلوب نیست

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: سهم مدارس دولتی استان مرکزی از قبولی های کنکور مطلوب نیست که بهبود این وضعیت باید مورد توجه قرار گیرد.

سید علی آقازاده چهارشنبه ۲۲ مرداد در نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه آغاز می شود و فرصت اندک باقی مانده تا این زمان و در نظر گرفتن شرایط کرونا، باید مشکلات اینترنت برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از شبکه‌های مختلف برطرف شود.

وی افزود: امیدواریم تا ۱۵ شهریور ماه تمامی شهرستان های استان مرکزی در وضعیت سفید قرار گیرد. بهره برداری از پروژه هایی که تا اول مهر تکمیل می‌شوند نیز با فرض بر سفید و یا زرد بودن شرایط باید مورد توجه باشد.

استاندار مرکزی در خصوص وضعیت سوادآموزی استان ادامه داد: استان مرکزی چهار سال پیاپی جزو استان های برتر و قابل تقدیر در حوزه سوادآموزی بوده و امیداریم بتوان همین وضعیت را تا سال‌های متمادی حفظ کرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در پروژه مهر حمایت لازم باید تا اغاز سال تحصیلی جدید انجام و این پروژه مورد توجه جدی قرار گیرد. سال گذشته ۳۰ میلیون تومان به این پروژه تخصیص داده شد که امسال به ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: سهم مدارس دولتی استان مرکزی از قبولی های کنکور مطلوب نیست که بهبود این وضعیت باید مورد توجه قرار گیرد.

آقازاده افزود: علیرغم تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه اموزش و پرورش، اما مقداری از معیار اصلی منحرف هستیم که باید این انحراف در جلسات کارشناسی بررسی و برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز با بیان اینکه از والدین انتظار می‌رود به هدایت تحصیلی اعتماد کنند، گفت: شناسایی استعدادها و هدایت استعدادها همواره مورد توجه است و تمام مولفه‌های هوش دانش‌آموزان از سوی معلمان بر اساس مشاهدات بررسی می‌شود و جای نگرانی برای والدین وجود ندارد.

شهریار فولادوند افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش تحصیل کنند که این برنامه در سال تحصیلی جدید ۴۲ درصد پیش‌بینی شده و در این راستا تمامی فضاها تجهیز و ایجاد رشته های جدید هدفگذاری شده است و مقرر شده با ارائهدمجوز به ارشاد، فضا و رشته های جدید برای ایجاد هنرستان جدید ایجاد شود. براساس شرایط اقتصادی و بازار کار پس از تحصیل، والدین بیشتر به تحصیل فرزندان خود در رشته‌های تجربی، انسانی و ریاضی تمایل دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، ۳۵ درصد از دانش‌آموزان کشور در رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند که این آمار در استان مرکزی ۴۰ درصد است، همچنین۶۵ درصد از دانش‌آموزان کشور در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند که این آمار در استان مرکزی ۶۰ درصد شامل ۳۰ درصد تجربی، ۱۵ درصد انسانی و ۱۵ درصد ریاضی است.

فولادوند اضافه کرد: آمارها حاکی از این است که استان مرکزی در جذب دانش‌آموزان به رشته های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از میانگین کشوری بالاتر بوده و در زمره هفت استان برتر قرار دارد.

وی در خصوص دستورالعمل بازگشایی مدارس در پروژه ۹۹ نیز گفت: به دلیل شرایط ایجاد شده بواسطه کرونا، در سال تحصیلی جدید دو شعار ارتقای سطح بهداشت مدارس و توسعه آموزش‌های الکترونیک برای بازگشایی مدارس تدوین شده که در همین راستا در سال تحصیلی جدید کارگروه بهداشت و تندرستی به کارگروه‌های مهر اضافه شده است.

فولادوند یادآور شد: سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور آغاز و وضعیت بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت کرونا اعلام می‌شود به طوری که در شهرهای سفید به شکل حضوری، در شهرهای زرد به صورت معلم محور و به صورت حضوری با نصف ظرفیت کلاس برگزار می شود و در شرایط قرمز اساس کار، آموزش‌های تلویزیونی، شبکه شاد و برنامه‌های آموزشی مجازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته، حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان این استان دسترسی به شبکه شاد نداشتند که بر همین اساس تولید محتوای الکترونیک برای این دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت، همچنین قرار است سامانه شاد به شاد پلاس ارتقا پیدا کند.

فولادوند بیان کرد: تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۸۴ دانش‌آموز پایه ابتدایی، ۵۷ هزار و ۳۲۱دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۴۱ هزار و ۲۵۲دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم در این استان در سامانه دانش آموزی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: افراد باقی مانده هم عمدتا از استعدادهای درخشان هستند که به دلیل وجود مشکلات کشوری از آزمون های خود عقب ماندند و پیگیری مشکلات آنها در دستور کار است.

مدیرکل اموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: کنکور هدف آموزش و پرورش نیست بلکه سند تحول، سند بالا دستی هدف این دستگاه است و کنکور علاوه بر اینکه هدف نیست، آسیب های جدی به اهداف اصلی این سازمان نیز وارد کرده است.

فولادوند خاطرنشان کرد: هر طرحی که در آموزش و پرورش به مرحله عمل می رود یک کارشناسی ۸ ماهه قبل از آن انجام خواهد شد و در خصوص استفاده و تعامل دانش آموزان با دانشگاه، برای شناخت استعدادها و در نهایت، هدایت تحصیلی نیازمند کارشناسی است. مهمترین مسئله ای که امروز برای هدایت تحصیلی دانش آموزان وجود دارد آگاه سازی و اقناع خانواده هاست که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.