به گزارش ایسنا، بنابراعلام چمدون، در هر صنعتی که نگاه کنید پیشروترین سازمان ها در تلاش هستند تا با استفاده از هوش مصنوعی خدمات خود را بهتر و رضایت مشتری را بیشتر کنند.
از ساخت خانه های هوشمند و ماشین خودران گرفته تا سفر بهینه و ارزان همگی متاثر از هوش مصنوعی هستند. در این مقاله قصد داریم به برخی از نتایج درخشان استفاده از هوش مصنوعی بپردازیم.
ماشین های خودران:
وقتی صحبت از ماشین های خودران باشد خیلی سریع اسم خودروهای تسلا به ذهن می آید. خودروهایی که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بدون نیاز به راننده حرکت می کنند.
سیستم این خودروها با توجه به مبدا و مقصد ابتدا بهترین مسیر رسیدن را با توجه ترافیک و … انتخاب کرده و در طول مسیر هم با استفاده از بررسی حرکات و سرعت اجسام (موانع، افراد و دیگر ماشین ها) حرکت بعدی را پیش بینی و انتخاب می کند.
در واقع سیستم هوشمند این خودروها دائما در حال یادگیری است. با هر مسیر جدید و در هر شرایط جدید دقت پیش بینی و انتخاب های سیستم بهتر و دقیق تر می شود.
در حال حاضر شرکت تسلا در این زمینه پیشتاز است اما تقریبا همه خودروسازهای جهان به دنبال استفاده بهینه از هوش مصنوعی در خودروها هستند.
سفر و گردشگری:
صنعت گردشگری هم در سال های اخیر از هوش مصنوعی بهره ی زیادی برده است. راهنمای سفرهای هوشمند، طراحی برنامه سفر با هوش مصنوعی، بهینه سازی قیمت گذاری، پیش بینی قیمت و … همه از استفاده های هوش مصنوعی در صنعت گردشگری هستند.
شرکت هایی مثل بوکینگ، ایر بی ان بی، کایاک و … با استفاده از تحلیل داده ها و هوش مصنوعی هم پیشنهادهای خود را برای هر مشتری مناسب سازی کرده اند و هم با کمک هوش مصنوعی کیفیت پشتیبانی خود را بهبود داده اند.
یا استارتاپ هاپر در کانادا و چمدون در ایران با جمع آوری و تحلیل داده های قیمت بلیط هواپیما، موفق شده اند با کمک هوش مصنوعی قیمت بلیط هواپیما را پیش بینی کرده به مسافران کمک کنند هزینه سفرهای خود را کاهش دهند. استارتاپ ایرانی چمدون علاوه بر پیش بینی قیمت بلیط هواپیما گزینه خرید اتوماتیک و پیگیری قیمت را نیز ارائه می دهد.
بدین ترتیب شما ابتدا متوجه خواهید شد که در صورت صبر کردن چقدر احتمال دارد بلیط ارزانتری خریداری کنید و در مرحله بعد در صورت تصمیم برای صبر کردن می توانید از خرید اتوماتیک استفاده کنید. این سیستم با کمک هوش مصنوعی در فواصل زمانی معینی آخرین قیمت ها و ظرفیت ها رو بررسی کرده و در بهترین قیمت ممکن برای رزرو بلیط اقدام می کند.
سیستم های بانکی و مالی:
سیستم های بانکی در راستای بهبود سیستم های پیشگیری از جرایم به سراغ هوش مصنوعی آمده اند. مثلا سیستم هوشمند بانکی تراکنشها را رصد کرده و الگوریتم هایی را برای تشخیص موارد مشکوک ایجاد می کند. با انجام هر تراکنش این الگوریتم ها دائما در حال بهتر شدن و دقیق تر شدن هستند.
بانک ها و نهادهای مالی می توانند با کمک این الگوریتم ها احتمال پولشویی را تشخیص و در صورت لزوم اقدام کنند. یا در صورتی که تراکنش های غیرعادی در حساب شما در حال رخ دادن باشد و الگوریتم احتمال دزدی از حساب شما بدهد، سیستم به شما اطلاع می دهد تا در صورت لزوم حساب خود را مسدود کنید.
پیشنهاد آهنگ بر اساس سلیقه:
یکی از صنایعی که با کمک هوش مصنوعی پیشرفت زیادی کرده، صنعت موسیقی است. اپلیکیشن های پخش موسیقی با استفاده از هوش مصنوعی با توجه به انتخاب های قبلی شما، خواننده های مورد علاقه، زمان گوش دادن به هر آهنگ و … در هر زمان بهترین موسیقی را شما پیشنهاد می دهند.
مثلا اسپاتیفای به خوبی این شخصی سازی را اجرا کرده است. این استارتاپ سوئدی با حجم قابل توجهی از داده و الگوریتم های قدرتمند قادر است بر اساس سلیقه و حال هر کاربر بهترین انتخاب را به او پیشنهاد دهد.
از دیگر صنایع و کسب و کارهایی دیگری که با هوش مصنوعی در حال تحول زندگی روزمره ما هستند می توان به خانه های هوشمند، تاکسی های اینترنتی، شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو و … اشاره کرد.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات