• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۰۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99092619962
  • منبع : نمایندگی سمنان

مرگ ۲۱۱نفر در تصادفات امسال سمنان/افزایش ۵۳درصدی اعمال قانون در راه های فرعی استان

مرگ ۲۱۱نفر در تصادفات امسال سمنان/افزایش ۵۳درصدی اعمال قانون در راه های فرعی استان

ایسنا/سمنان از ابتدای امسال تاکنون متاسفانه بیش از ۲۱۰ نفر در جاده های استان جان باختند که ۱۹۹ نفر از آنان در محورهای برون شهری و ۱۲ نفر در معابر درون شهری جان باختند.

‍ سرهنگ تقی کبیری، رئیس پلیس راه استان سمنان به مقایسه فوتی های تصادفات این استان در سال های ۹۸ و ۹۹ پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا ۲۴ آذر سال ۹۸، ۲۲۵ نفر در جاده های استان سمنان به دلیل سوانح رانندگی جان باختند که این تعداد در سال ۹۹به ۱۹۹ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: براساس آمار، میزان جان باختگان سوانح رانندگی از ابتدای فرورین ۹۹ تا ۲۴ آذر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان افزود: ۲ هزار و ۱۳۷ نفر به دلیل سوانح رانندگی از فروردین تا ۲۴ آذر ۹۸ در جاده های استان سمنان مجروح شدند که این رقم در مدت مشابه سال جاری با ۲۷ درصد کاهش به یک هزار و ۵۶۰ مورد رسید.

وی به آغاز طرح زمستانه پلیس و حضور پلیس راه در گردنه های برفگیر استان اشاره و تصریح کرد: طرح زمستانه پلیس راه استان سمنان از ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ۹۹ ادامه خواهد داشت و دستگاه های خدمات رسان و امدادی در این طرح آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به پیش بینی بارش های برف در زمستان امسال از مسوولان هلال احمر و اداره کل راهداری استان خواست که تامین تغذیه خشک برای در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک در دستور کار قرار گیرد.

سرهنگ کبیری با اشاره به لزوم پیش بینی های لازم در ایام سرد سال گفت: انتظار می رود که برای خودروهای نقلیه سنگین بعد از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک، بارنامه صادر نشود.

وی به افزایش حضور پلیس راه و اعمال قانون در محورهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: اعمال قانون در راه های فرعی استان سمنان و نظارت های نامحسوس در این بخش از ابتدای فروردین تا ۲۴ آذر ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴ و ۵۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین سرهنگ بزرگی، رئیس پلیس راهور استان سمنان از مرگ ۲۲نفر طی یک سال اخیر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های درون شهری استان سمنان خبر داد و گفت: این رقم امسال به ۱۲ نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا ۲۴ آذر ۹۸ ، یک هزار و ۶۴۹ مورد سوانح رانندگی در جاده های درون شهری استان روی داد که این رقم در مدت مشابه سال جاری یک هزار و ۲۸۵ مورد بوده است.

سرهنگ بزرگی افزود: براساس آمار پلیس راهور استان سمنان ۱۱ هزار و ۸۹ مورد سانحه رانندگی خسارتی درون شهری در استان از اول فروردین تا ۲۴ آذر ۹۸ روی داد که این رقم در مدت مشابه امسال هشت هزار و ۱۶۴ مورد بوده که حکایت از کاهش محسوس تصادفات دارد.

وی همچنین به شمار مصدومان تصادفات درون شهری پرداخت و خاطرنشان کرد: از فروردین تا ۲۴ آذر ۹۸ یک هزار و ۹۱۷ نفر به دلیل سوانح رانندگی درون شهری استان مجروح شدند که این رقم برای مدت مشابه سال جاری یک‌هزار و ۵۲۸ مورد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha