• پنجشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99102519068
  • خبرنگار : 50163

نحوه فعالیت مدارس ابهر در شرایط نارنجی چگونه خواهد بود؟

نحوه فعالیت مدارس ابهر در شرایط نارنجی چگونه خواهد بود؟

ایسنا/زنجان مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: نحوه فعالیت مدارس براساس آخرین تصمیمات ستاد کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

محمدحسین شریفی ظهر امروز (۲۵ دی‌ماه) در نشست با خبرنگاران ابهر با تاکید بر اینکه تقویت بسترهای فضای مجازی برای استفاده دانش‌آموزان دارای نقاط مثبت و منفی است، عنوان کرد: دانش‌آموزان با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه فناوری و اطلاعات پیشقدم هستند، ولی باید در کنار این فعالیت‌ها بر نحوه استفاده و حضور در فضای مجازی به منظور پیشبرد اهداف تربیتی نظارت ویژه‌ای باشد.

وی توجه به همه مدارس با نگاه عدالت‌محور را از الویت‌های مجموعه آموزش و پرورش شهرستان ابهر بیان کرد و افزود: نحوه فعالیت مدارس براساس آخرین تصمیمات ستاد کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

این مسئول با تقدیر از فعالیت‌های خبرنگاران دانش‌آموز در پوشش فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس، تصریح کرد: آشنایی با مناسبات اجتماعی، تمرین سخن‌وری و تربیت نسلی آگاه از اهداف اجرای این طرح در مدارس ابتدایی شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر، با اشاره به اینکه جامعه هدف در آموزش و پرورش دانش‌آموزان هستند و همه اقدامات در راستای رشد و تعالی دانش‌آموزان است، اضافه کرد: امیدوار هستیم تا با تلاش‌هایی صورت گرفته شاهد نتایج مطلوب در این حوزه باشیم.

شریفی با اشاره به اینکه مقطع ابتدایی در حوزه تدریس و مدیریت مدرسه حساسیت‌های ویژه‌ای دارد، گفت: ایجاد وحدت و همدلی عوامل اجرایی مدارس، اولیا و دانش‌آموزان یکی از راهبردهای مهم و اساسی در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدارس است.

وی بررسی و اولویت‌سنجی چالش‌ها و مشکلات را یکی از اقدامات ضروری عنوان کرد و افزود: نحوه مدیریت در آموزش و پرورش شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد و این حساسیت، کار مدیران در مدارس را ویژه‌تر می‌کند.

این مسئول وجود نگاه استاد و شاگردی را یکی از وجوه تمایز مجموعه آموزش و پرورش با سایر ارگان ها عنوان کرد و یادآور شد: مدیران مقطع ابتدایی باید همراه و همقدم با دانش‌آموزان پیش بروند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه حضور مدرسه در خانه یکی از چالش‌های این روزهای آموزش و پرورش است، ادامه داد: ارزش و جایگاه معلمان در شرایط ویژه کنونی که آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری دنبال می‌شود در جامعه تثبیت شد.

وی استفاده از ظرفیتهای مختلف جهت تداوم فرآیند آموزشی را از ضروریات عنوان کرد و متذکر شد: تقویت مهارت معلمان در بحث تولید محتوا و تقویت آموزش‌های غیرحضوری از اولویت‌های این حوزه خواهد بود.

در ادامه این‌ نشست نیز معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ابهر اطلاع‌رسانی اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در مدارس را به منظور انتقال تجربیات آموزشی و تربیتی یکی از موارد ویژه عنوان کرد و یادآور شد: طرح خوانا، طرح بوم و طرح ملی شهاب از طرح‌های مهم در مقطع ابتدایی هستند که با همت همکاران در حال اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha