• جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99111712476
  • خبرنگار : 50404

/هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد/

مدیر سینما اطلس: برخی فیلم‌ها را دوبار اکران می‌کنیم/ سانس فوق‌العاده نداریم

مدیر سینما اطلس: برخی فیلم‌ها را دوبار اکران می‌کنیم/ سانس فوق‌العاده نداریم

ایسنا/خراسان رضوی مدیر پردیس سینمایی اطلس مشهد مشکلات فنی و خرید و نمایش جداگانه برخی فیلم‌ها را از جمله دلایل تغییر جدول اکران فیلم‌های جشنواره فجر مشهد در این سینما عنوان کرد و گفت: امکان برگزاری سانس فوق‌العاده برای اکران فیلم‌های جشنواره وجود ندارد.

مهدی گل‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تغییر جدول اکران فیلم‌های هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در پردیس سینمایی اطلس، اظهار کرد: در ذیل جدول اکران اولیه ذکر شده بود که امکان جابه‌جایی زمان و سالن پخش تعدادی از فیلم‌ها به دلایل فنی وجود دارد و در صورت تغییر اعلام خواهد شد. در اولین روز از اکران جشنواره فیلم فجر مشهد در سینما اطلس هیچ‌کدام از فیلم‌های «ابلق» و «مامان» را نتوانستیم پخش کنیم و فیلم‌ها به ما نرسید. این یکی از مسائلی است که در سال‌های گذشته نیز اتفاق می‌افتاده و امسال هم تفاوتی نمی‌کند. همین که یک روز فیلم به سینما نمی‌رسد باعث می‌شود که برنامه تغییر کند.

وی ادامه داد: این موضوع به دلیل مسائل فنی اتفاق افتاده و نمی‌خواهم مشکلات فنی را شرح دهم. فقط می‌توان گفت که این اتفاق در تمام جشنواره‌ها و سال‌های گذشته نیز رخ داده و با توجه به این‌که در روز اول نتوانستیم «ابلق» و «مامان» را پخش کنیم ناگزیر شدیم که جدول را تغییر دهیم.

مدیر سینما اطلس با بیان این‌که «برخی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر مشهد دو مرتبه در سینما اطلس به اکران در می‌آیند و از این حیث جدول اکران آن با دیگر سینماهای برگزار کننده جشنواره در مشهد متفاوت است»، بیان کرد: ما به عنوان بخش خصوصی بخشی از فیلم‌ها را جداگانه تهیه کرده‌ایم و با توجه به هماهنگی‌هایی که با دبیر جشنواره داریم، سانس و روز اکران آن‌ها هم توسط خود ما مشخص می‌شود. فیلم‌هایی دیگری را که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار ما قرار داده است طبق جدول برنامه آن‌ها در حال اکران است، اما فیلم‌هایی که دوبار پخش می‌شود، فیلم‌هایی است که ما مجدد برای اکران خریداری کرده‌ایم.

گل‌محمدی در رابطه با وضعیت استقبال مردم از جشنواره و پردیس سینمایی اطلس، عنوان کرد: ساعت ۱۵ روز گذشته فیلم «خط فرضی» و ساعت ۱۸ نیز «ابلق» در سینما اطلس پخش شد. خوش‌بختانه استقبال خوبی از جشنواره شده است و با توجه به ظرفیت یک‌سومی که برای سالن‌ها تعیین شده، تمام بلیت‌های «ابلق» فروخته شد.

وی با بیان این‌که «امکان برگزاری سانس فوق‌العاده برای اکران فیلم‌های جشنواره وجود ندارد»، گفت: با توجه به اینکه پس از سانس دوم موضوع منع تردد وجود دارد و پس از ساعت ۲۰ کسی در سینما حاضر نخواهد بود، امکان برگزاری سانس فوق‌العاده نخواهیم داشت. برای برگزاری سانس فوق‌العاده در صبح هم فعلا برنامه‌ای نداریم و اگر بخواهد چنین اتفاقی انجام شود حتماً با تایید و موافقت دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد انجام خواهد شد.

مدیر سینما اطلس تاکید کرد: با دبیرخانه و دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد کاملا هماهنگ هستیم و برنامه اکران ما از سوی آن‌ها تایید شده است. تنها مشکلی که وجود داشت در روز ابتدایی بود که به دلیل مشکلات فنی نتوانستیم اکران داشته باشیم، وگرنه ما نیز خیلی علاقه داشتیم که هم‌صدا و به صورت یک‌شکل، با هارمونی بیشتر اکران‌های جشنواره امسال را با سینماهای دیگر آغاز کنیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

گل‌محمدی اضافه کرد: البته گِله‌ای از مشکلات فنی روز ابتدایی نداریم و این مسائل جزء بدیهیات برگزاری یک جشنواره فاخر، آن هم در شرایط و محدودیت‌هایی کنونی است. همین که جشنواره امسال با شرایط سختی که وجود دارد در حال برگزاری است باید به همه دست‌اندرکاران آن خداقوت گفت.

به گزارش ایسنا، هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در سینماهای هویزه، سیمرغ، آفریقا، اطلس، ویلاژتوریست و گلشن مشهد برگزار می‌شود. این دوره از جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با یک‌سوم ظرفیت سالن‌های سینمایی برگزار خواهد شد. بلیت‌فروشی صرفاً به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha