• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99121208689
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس دانشگاه پیام نور اصفهان:

ارسال ۲۴۲۲ اثر به چهارمین دوره جشنواره دانشجویی رویش

ارسال ۲۴۲۲ اثر به چهارمین دوره جشنواره دانشجویی رویش

ایسنا/اصفهان رییس دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: ۲۴۲۲ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در دو بخش فردی و گروهی مورد داوری قرار گرفت.

محمدرضا جلالی امروز (سه شنبه -۱۲ اسفندماه) در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی دانشجویی رویش که در تالار شهروند اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به شایستگی رسالت خود را در دوران کرونا انجام داد و آماده همکاری و خدمت رسانی به دیگر دانشگاه ها است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور اصفهان با ظرفیت ۹۵۰۰ نفر در ساعت، آمادگی همکاری کامل با دیگر مراکز آموزشی را دارد.

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان، تصریح کرد: در زمینه فعالیت های دانشجویی، اقدامات بسیاری انجام شده که این جشنواره ملی یک نمونه از آن است.

جلالی با بیان اینکه چهارمین جشنواره دانشجویی رویش به طور ویژه مورد استقبال قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بحران کرونا مشکلاتی برای همه ایجاد کرده است، اما این برنامه با دریافت حدود هزار اثر بیشتر از سال گذشته مخاطبان زیادی به خود جذب کرد. 

وی افزود: در مجموع ۲۴۲۲ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در دو بخش فردی و گروهی مورد داوری قرار گرفت.

جلالی گفت: میزبان پنجمین دوره جشنواره استان فارس است که امیدوارم با استقبال بیشتر و غنای بالاتر نسبت به دوره های قبل برگزار شود.

لزوم بازتعریف فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عارضی- رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان در این برنامه، اظهار کرد: فعالیت فرهنگی باید با تعریف دقیق در دانشگاه ها شکل بگیرد و صرفا به عنوان یک فعالیت فوق برنامه درنظر گرفته نشود.

وی افزود: لوازم کار فرهنگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و نیازمند برنامه ریزی هدفمند است تا این فعالیت ها دچار فراموشی نشود.

عارضی تاکید کرد: پوشش فطرت قابل پذیرش است و اگر دشمن غباری بر این فطرت ایجاد می کند باید در این زمینه فکر کنیم و اینها لوازم کار فرهنگی درست در جامعه است.

وی خواستار توجه بیشتر به اقدامات فرهنگی در دانشگاه ها شد.

همچنین حیدر قاسمی - معاون سیاسی استاندار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: فعالیت های فوق برنامه تحت شعاع کرونا قرار گرفته و برگزاری این جشنواره را ارج می نهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها کانون تحول آفرینی هستند، گفت: با وجود گسترش وسیع آموزش، همچنان حوزه علمی دانشگاهی از مولفه های توسعه یافتگی تلقی می شود و باید در این راستا بیشتر توجه کنیم.

معاون استاندار ادامه داد: در دوران بعد از انقلاب فرهنگی تعداد دانشجویان اندک بود و اکنون به مدد تلاش های انجام شده، حدود ۱۶۹ واحد آموزشی داریم که بحثی ارزشمند از لحاظ کمی و کیفی است.

قاسمی گفت: اکنون در هر خانواده ای، افراد به دیپلم بسنده نکرده و به دنبال کسب مدارج عالی هستند. البته در این فضا نباید از کیفیت غافل شویم و تناسب رشته ها و مدارک تحصیلی با نیاز کشور باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: دچار یک تاخر فرهنگی شده ایم و باید در این مورد بیشتر توجه کنیم.

قاسمی بر ضرورت تقویت عرصه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: برگزاری این برنامه در شرایط کرونا جای تقدیر دارد.

به گزارش ایسنا، برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی دانشجویی رویش که به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار شد، معرفی و از آنان تجلیل شد.

در مجموع ۲۴۲۲ اثر از  سراسر کشور به دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره ملی دانشجویی رویش ارسال شد که در نهایت ۱۰۶ نفر در بخش‌های مختلف برگزیده، انتخاب و تجلیل شدند. جشنواره فرهنگی هنری در قالب دستاوردهای فردی و گروهی و کانون‌های برگزیده برگزار شد که تعداد کل آثار دریافتی در تمام رشته‌ها ۲۴۲۲ اثر از ۱۱۱۴ نفر شرکت کننده بود.

در جشنواره رویش امسال استان اصفهان با ۹۶۰ اثر، تهران ۲۰۴ اثر، خوزستان ۱۳۰ اثر، همدان با ۱۶۰ اثر و کرمان و فارس با بیش از ۱۰۰ اثر رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند و ۲۴ اصفهانی نیز در این جشنواره برگزیده شدند.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.