• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99121712623
  • خبرنگار : 30054

چرا همه نرم افزارهای CRM به سمت ارائه خدمات بر بستر ابری حرکت می کنند

چرا همه نرم افزارهای CRM به سمت ارائه خدمات بر بستر ابری حرکت می کنند

وقتی به دنبال انتخاب یک راهکار جدید برای کمک به مدیریت جنبه‌های مختلف تجارت خود، مانند نرم افزار CRM هستید، اولین چیزی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که آیا از نرم افزار CRM ابری SaaS استفاده کنید یا سیستم های نصبی.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام سرونو، راهکارهایی مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر سیستم ابری (SaaS) در فضای ابری میزبانی می‌شوند و برای دسترسی به آن­ها باید به اینترنت متصل باشید. در حالی که در سیستم‌های نصبی نرم افزار­ها مانند نرم افزار CRM روی رایانه شخصی یا سازمانی نصب و اجرا می‌شوند.

سرویس‌های ابری مبتنی بر SaaS اولین بار در دهه ۱۹۹۰ میلادی ارائه شدند، ولی استفاده گسترده از آن­ها به مرور افزایش یافت و در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ سازمان­ های بیشتری استفاده از آن­ها را آغاز کردند.

در این مدت بسیاری از کاربران از این تکنولوژی استقبال کردند. بزرگترین مانع پذیرش، نگرانی در مورد امنیت داده‌ها در فضای ابری بود. مشکل مشابهی در مورد مصرف کنندگانی که قصد خرید از آمازون داشتند و می‌خواستند جزئیات کارت اعتباری خود را به آمازون بدهند نیز وجود داشت.

 با بهبود اقدامات امنیتی و ورود بیشتر فروشندگان به فضای مجازی، کاربران SaaS نیز راحت‌تر با این موضوع روبه‌رو شدند. علیرغم نگرانی­ های امنیتی از حدود سال ۲۰۱۰ SaaS شروع به رشد کرد و از نظر تعداد فروشندگان و کاربران و نرخ پذیرش، این دسته از نرم افزارها مانند کاربران نرم افزار CRM  هرساله در حال افزایش است.

در سال ۲۰۱۷ مقاله­ ای در فوربس با عنوان: "پنج دلیل این­که SaaS بهترین سرمایه‌گذاری شما برای تغییر در سال جاری می­ باشد" منتشر شد که در آن هزینه‌ها، تعمیر و نگهداری، فضا، ارتقاء سیستم و شخصی سازی‌ها و عملکرد آن­ها و مدیریت زمان به عنوان نقاط مثبت این سیستم نرم افزاری برشمرده شده بود.

هزینه

هزینه اولیه سرویس ابری مبتنی بر نرم افزار معمولا کمتر از سرویس­ های نصبی است. شما نیازی به خرید و نگهداری سخت افزار ندارید، فقط به مرورگر و دسترسی به اینترنت نیاز دارید. از آن­جایی که هیچ سخت افزاری وجود ندارد، به کاهش زمان مورد نیاز برای راه اندازی که به نوعی برای شما هزینه است نیز کمک می­ کند.

زمان نصب، زمان آموزش و راه‌اندازی و زمان هایی که صرف می­ کنید؛ در واقع سرمایه گذاری­های زمانی شما هستند که برای راه اندازی سیستمی مانند نرم افزار CRM انجام می شود. البته در هر دو نوع ابری و نصبی باید برای آموزش و مشاوره CRM هزینه‌های لازم را مدنظر داشته باشید.

نگهداری

باید بگوییم که هیچ سیستمی باعث دردسرکمتر نیست. اما شما برای نگهداری از سیستم ابری مانند نرم افزار CRM ابری نیاز به اتاق اختصاصی در دفترکار و نیاز به سرویس و تعویض یا به روز­رسانی فیزیکی ندارید. سیستم ابری می‌تواند به صورت خودکار از داده‌های شما بک‌آپ بگیرد.

سخت افزار دقیقا همان جایی است که باید باشد با متخصصانی که می‌دانند چگونه از آن نگهداری کنند. در زمان بروز ایراد در سیستم، نیازی به صرف وقت برای توضیحات پشت تلفن با تیم پشتیبانی برای بازبینی نحوه عملکرد سخت افزار نیست، فقط کافی است که به تولید کننده اطلاع دهید که مشکلی وجود دارد و آ­ن­ها، مشکل را برای شما رفع می‌­کنند.

پرسنل

سیستم‌های نصبی نیاز به تیم اختصاصی فناوری اطلاعات دارند که برای جلوگیری از خرابی سخت افزار علاوه بر صرف وقت و هزینه، برای نگهداری از آن باید بررسی‌های مرتب انجام دهند و بک‌آپ‌های منظمی هم باید گرفته شود.

برای اطمینان از بک‌آپ‌گیری صحیح نیز باید آزمایشات کامل برای بازیابی اطلاعات صورت گیرد. هزینه تهویه سرورها و سخت افزار هم باید محاسبه شود.

فضا

فضای فیزیکی مناسب برای سرورها، سخت افزارها و یک تیم آی‌تی پشتیبانی ­کننده برای استفاده از سیستم‌های نصبی نیاز است. سرویس­های مبتنی بر ابر به چنین فضایی نیاز ندارند.

به روزرسانی‌ها، رفع اشکالات و سفارش سازی‌ها

ارتقاء SaaS مانند یک نرم افزار CRM ابری سریع و یکپارچه بوده و توسط فروشنده انجام می‌شود که باعث می شود همیشه از جدیدترین نسخه و بدون هیچگونه نصب مجدد یا شخصی سازی مجدد از ویژگی‌های از پیش تعیین شده استفاده کنید. هر مشکلی می‌تواند بلافاصله رسیدگی شده و سیستم به روز شود.

در سیستم‌های نصبی برخی اوقات امکان بارگزاری سفارشی­ سازی­ های انجام شده با نسخه‌های بعدی وجود ندارد و تغییراتی توسط شخص استفاده کننده باید در سیستم انجام شود.

همچنین در زمان ارتقاء سیستم، تیم‌های آی‌تی باید تنظیمات را کامل آزمایش کرده و مجددا در رایانه‌های کاربران نصب و پیاده سازی کنند. بنابراین به روز آوری برخی از سیستم‌های نصبی به پرداخت هزینه اضافه علاوه بر حق پشتیبانی احتیاج دارد.

مدیریت زمان و عملکرد

زمان استقرار و نصب سرویس هایSaaS  مانند یک نرم افزار CRM ابری معمولا کوتاه‌تر از سیستم‌های نصبی است. سیستم SaaS علاوه بر پیشگیری از هزینه‌های اضافه، راه‌اندازی و نصب در چندین منطقه و شرکت‌های مختلف را آسان می‌کند یعنی نرم افزار CRM ابری شما می­ تواند در نقاط مختلف به راحتی در دسترس کاربران باشد. همچنین با توسعه کسب و کار افزودن کاربرهای بیشتر به سیستم SaaS آسان است.

اما در سیستم های نصبی، سرعت و عملکرد سیستم به سرورهای داخلی متکی است، به معنی این­که با توسعه کسب­ و کار استفاده از ظرفیت سرورها بیشتر شده و برای پشتیبانی به منابع و سخت افزار بیشتری نیاز خواهد شد.

به طور خلاصه، سیستم‌های مبتنی بر SaaS از نظر هزینه و زمان مقرون به صرفه‌تر و برای هر نوع کسب­ و کاری در دسترس است. همچنین به جای شرکت­های استفاده کننده از نرم افزار مسئولیت امنیت، در دسترس بودن و عملکرد مفید را بر­دوش می­ کشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha