اردیبهشت برای محمدجواد، مرز باریک میان مرگ و زندگی بود؛ روزی که در میانههای گازگرفتگی و کما، در حالی که خانوادهاش پرکشیدند، ایثار پدر، جان دوباره به ۱۱ نفر بخشید و تقدیرِ محمدجواد را با معجزهای در روز ولادت امام رضا(ع) به شکلی باورنکردنی رقم زد.
طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در سال گذشته ۸۳۱ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور جان خود را از دست دادند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن که تعداد تلفات ۸۵۷ نفر بود، ۳ درصد کاهش یافت.
رئیس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی استان البرز با اشاره به افزایش موارد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در ماههای پاییز و زمستان، نسبت به خطرات این گاز بیبو و بیرنگ هشدار داد و بر ضرورت رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل گرمایشی تأکید کرد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۲۰ نفر در کرمانشاه جان خود را به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست دادهاند، گفت: آمار مرگ و میر با این گاز در فصول سرد سال و زمانی که وسایل گرمایشی نصب میشود، افزایش مییابد.