مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تأکید بر نقش آموزش و مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست، حفظ طبیعت، حفظ میراث نسلهای آینده است، گفت: طبیعت ارزشمندترین سرمایه استان است و باید این امانت را برای نسلهای آینده حفظ کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری از تدوین نخستین سند توسعه پارکها و تفرجگاههای جنگلی در سطح کشور خبر داد و گفت: این سند با هدف ارتقای اکوتوریسم، توسعه پایدار و ایجاد تعادل میان بهرهبرداری اقتصادی و حفاظت از منابع طبیعی تهیه شده است.
پس از انتشار تصاویری از جادهکشی بدون مجوز در محدوده «گشت رودخان شفت» و یکی از سایتهای ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی، انتقادها نسبت به ضعف نظارت و حفاظت از این میراث طبیعی شدت گرفت. مدیر پایگاه میراث جهانی جنگلهای هیرکانی، با تأکید بر پیامدهای زیستمحیطی و حقوقی این اقدام، هشدار داد: «ادامه چنین پروژههایی، روند الحاق سایتهای جدید از جنگلهای هیرکانی را به پرونده با مانع جدی مواجه میکند، و خطر خروج این اثر از فهرست میراث جهانی را به دنبال دارد.»