• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400061410301
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خبرداد:

فعالیت یک‌هزار و 900 شرکت تعاونی در اردبیل

فعالیت یک‌هزار و 900 شرکت تعاونی در اردبیل

ایسنا/اردبیل سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: یک‌هزار و 900 شرکت تعاونی در استان اردبیل فعال است و در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها هدف‌گذاری اصلی ما حمایت از این مجموعه‌های تولیدی و اشتغالزاست.

بهروز رحیم‌زاده 14 شهریورماه در مراسم گرامیداشت روز تعاون در اردبیل اظهار کرد: با هدف ایجاد رفاه و آسایش و همچنین امنیت شغلی برای گروه‌های مختلف جامعه نهضت شکل‌گیری شرکت‌های تعاونی از 180 سال پیش در دنیا آغاز شده و در کشورمان نیز در دهه‌های اخیر بخش تعاون به معنای واقعی احیا شده است.

وی تصریح کرد: با هدف برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فقر و فاصله طبقاتی یکی از راهکارهای ارائه شده تشکیل تعاونی‌ها به عنوان ابزار مشارکت مردمی است که در سال‌های اخیر به شکل گروهی و جمعی این مجموعه‌ها فعالیت‌های موثر و کارآمدی را داشتند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: همه ساله در قالب جشنواره برترین‌های حوزه تعاون به نیت ترویج فرهنگ تعاون و ارائه الگوهای موفق تجلیل و تکریم می‌شوند که در سطح ملی امسال سه شرکت تعاونی برتر استان اردبیل انتخاب و هفت شرکت نیز قابل تقدیر و شایسته تشخیص داده شدند.

رحیم‌زاده افزود: در سطح استانی نیز هفت شرکت تعاونی برتر در قالب برنامه‌ای به شکل مجازی تجلیل می‌شوند تا موفقیت‌های آنها در عرصه‌های مختلف نمودی واقعی پیدا کند.

وی به 18 شاخص معرفی شده برای انتخاب تعاونی‌های برتر اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد اشتغال، پایبندی به قوانین و مقررات، برند تعاونی‌ها، عدم وجود شکایت از سوی اعضا و میزان صادرات از جمله این شاخص‌هاست که در انتخاب تعاونی‌های برتر مورد توجه قرار گرفته است.

رحیم‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل در سطح کشور همواره در ردیف تعاونی‌های برتر قرار گرفته و سعی شده این شرکت‌ها از جنبه‌های بیمه‌ای و مالیاتی نیز مورد حمایت قرار گیرند.

وی پرداخت 48 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته را از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری به تعاونی‌ها یادآور شد و اضافه کرد: 18 میلیارد تومان منابع داخلی بانک‌ها نیز به تعاونی‌های کارآفرین پرداخت شده است.

رحیم‌زاده اظهار کرد: امسال قرار است 400 میلیارد تومان بر اساس تفاهم امضا شده با بانک‌ها تسهیلات در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد تا در کنار بخشودگی مالیات و بیمه‌ها، این تسهیلات کمک کار تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال و افزایش تولید باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل فعالیت یک‌هزار و 900 شرکت تعاونی را در سطح استان یادآور شد و تصریح کرد: 16 درصد اشتغال انجام شده در استان در بخش تعاون بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha