• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400070402021
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

قطع زنجیره فقر با توانمندسازی محقق می‌شود

قطع زنجیره فقر با توانمندسازی محقق می‌شود

ایسنا/قزوین مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: توانمندسازی نیازمندان و محرومان موجب قطع زنجیره فقر می‌شود که اشتغال مددجویان و کمک به تحصیل فرزندان مددجو مؤثرترین روش توانمندسازی است.

مهرعلی حق گویان در جشن گلریزان که با حضور تعدادی از خیران و حضور مجازی تعدادی از خیران در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد، بیان کرد: برکتی در پول‌های به ظاهر کم مردمی وجود دارد که در پول‌های دولتی نیست، با همین پول‌های به ظاهر اندک و با برکت، خدمات ماندگار و اثرگذار به مردم ارائه می‌شود.

بنابراعلام روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، وی ادامه داد: باید کاری کنیم حس نوع‌دوستی بیش‌ازپیش میان مردم ما قوت و دوام یابد و این امر مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کمک‌های مردمی بیش از آنکه در زندگی مددجو تأثیرگذار باشد در زندگی خود نیکوکار تحول و نشاط ایجاد می‌کند.

وی افزود: امروز باید در کنار مبارزه با فقر موجود، بسترهای فقر را کاهش داده و رفع کنیم و اجازه ندهیم فقر موروثی شود و یکی از این گام برای جلوگیری از شیوع فقر، کمک به تحصیل فرزندان مددجوست.

حق گویان عنوان کرد: این فرزندان نیز مانند سایر افراد در ساختن آینده کشور سهم دارند و ما می‌توانیم با کمک به ارتقای تحصیل آن‌ها ضمن فراهم آوردن بستر شد و بالندگی افراد، به رشد جامعه نیز کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رویکردهایی که برای کمک به نیازمندان در دستور کار داریم، موضوع اشتغال‌زایی است تا مددجو با اتکا به توانایی‌هایش برای اداره زندگی‌اش اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به لزوم بسترسازی در کاهش فقر خاطرنشان کرد: اگر قوانین حقوقی و اخلاقی اسلامی از قبیل خمس، صدقه، توجه به یتیمان و محرومان در جامعه اجرا شود فقر خودبه‌خود ریشه‌کن می‌شود به همین جهت مبارزه با فقر و تک اثر و از بین بردن فاصله طبقاتی از برنامه‌های اصولی اسلام است.

وی تصریح کرد: به هر ترتیب احسان در جامعه یکی از اصول موردتوجه همه شریعت‌ها و سنت‌ها به‌ویژه اسلام در طول تاریخ بوده است، اسلام در راستای تحقق بخشیدن به هدف احسان در جامعه برنامه‌هایی را به اشکال حقوقی و اخلاقی تنظیم کرده است.

حق گویان اظهار کرد: از دیدگاه اسلام احسان در جامعه به دلیل اینکه زمینه‌های نابودی جامعه را از بین می‌برد و بستری مناسب برای حیات جامعه فراهم می‌کند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: احسان و نیکوکاری ازجمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دین اسلام موردتوجه قرارگرفته و به این مهم سفارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha