• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400081814088
  • خبرنگار : 50184

کرونا، دعوای مستاجر و صاحبخانه‌ها را در کرمانشاه بالا برد!

کرونا، دعوای مستاجر و صاحبخانه‌ها را در کرمانشاه بالا برد!

ایسنا/کرمانشاه معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا آمار پرونده های دعاوی مستاجرها و صاحبخانه ها را زیاد کرده، گفت:  طی مدت شیوع این بیماری بیش از 1100 پرونده دعوای تخلیه منزل در شورای حل اختلاف استان تشکیل شده است.

منوچهر فتاحی در مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف که امروز(18 آبان) برگزار شد، با شاره به اهمیت و ارزشمندی گذشت، عفو، صبر و اصلاح ذات البین در دین مبین اسلام، اظهار کرد: شورای حل اختلاف، به عنوان نهادی برآمده از بطن مردم، بخش مهمی از ایجاد سنت حسنه اسلامی سازش در بین جامعه را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در تشکیل این نهاد اهداف مهمی ترسیم شده، گفت: قطع ریشه های نزاع و افزایش سرمایه و اصلاح اجتماعی، ترغیب مردم به سمت قضازدایی، افزایش مشارکت مردم در حل و فصل دعاوی، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش و حصول آرامش بین مردم از جمله این اهداف است و امروزه شوراهای حل اختلاف منشا برکات زیادی در جامعه هستند.

وی  با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف در استان کرمانشاه با 171 شعبه فعال هستند، افزود: از این تعداد 141 شعبه شهری و 28 شعبه نیز روستایی است.

وی در ادامه از ورود 55 هزار و 583 فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان در شش ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: حدود 35 درصد این پرونده ها به سازش رسیده اند.

فتاحی تعداد کل پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف استان در شش ماهه امسال را 56 هزار و 357 پرونده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون از کل پرونده های مطروحه با موضوع قتل نیز حدود 128 پرونده منتهی به سازش شده، اعلام کرد: 12 فقره از پرونده های سازش با موضوع قتل مربوط به شش ماهه امسال است.

معاون توسعه حل اختلاف استان از تشکیل شعب تخصصی برای رسیدگی به برخی دعاوی خبرداد و گفت: تاکنون شعب تخصصی اصناف، نظام پزشکی و ... را راه اندازی کرده ایم و درحال دریافت مجوز برای راه اندازی دو شعبه تخصصی دیگر هستیم.

وی در ادامه یکی از پرچالش ترین پرونده های دعاوی مطروحه در شوراهای حل اختلاف استان از زمان شیوع بیماری کرونا را پرونده های مربوط به دعاوی تخلیه منزل دانست و گفت: پس از اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا به  مستاجرین برای تخلیه خانه ها در فصل جابجایی منزل مهلت داد، تعداد پرونده های دعوا بین صاحبخانه ها و مستاجرین بسیار زیاد شده است.

فتاحی با بیان اینکه در این مدت 1116 پرونده دعوای تخلیه منزل در شوراهای حل اختلاف استان تشکیل شده، افزود: حدود هفت تا هشت هزار نفر درگیر این پرونده ها بودند که عمدتا اقشار کم درآمد جامعه را تشکیل می دادند.

وی یادآورشد: با تلاش ها و تدبیرهای اندیشیده شده، حدود 52 درصد از این دعاوی یعنی حدود 560 فقره از این پرونده ها به سازش ختم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha