به گزارش ایسنا، با اعلام نتایج برگزیدگان جشن حافظ در شامگاه شنبه (۲۹ آبان ماه)، سهم جوایز سریال های شبکه نمایش خانگی از تولیدات صداوسیما بیشتر بود و این اتفاق، فرضیه رقابت جدی این دو مدیوم در جذب مخاطب و استقبال بیشتر از تولیدات شبکه نمایش خانگی در مقایسه با تلویزیون، خصوصا در دوران کرونا را پررنگ تر کرد.
این اتفاق در سال ۹۹ هم رخ داده بود. در دوره بیستم نیز جوایز سریال هایی چون «هیولا»، «نهنگ آبی» و «مانکن» در مقابل تک جایزه سریال «پایتخت ۶» در کفه سنگین تر ترازو قرار گرفتند.
این در حالی است که در دوره نوزدهم جشن حافظ این موازنه کاملا برعکس بود و اغلب جوایز بخش تلویزیونی این رویداد هنری، به سریال «بانوی عمارت» محصول سال ۹۶ صداوسیما رسید و تنها موفقیت سریال های شبکه نمایش خانگی، جایزه امین حیایی برای بازی در سریال «ساخت ایران ۲ » محسوب می شد.
اما در دوره بیست و یکم در مجموع، جوایز بخش تلویزیونی بین سریال های «زخم کاری»، «می خواهم زنده بمانم» و «آقازاده» تقسیم شد و در این بین «زخم کاری» بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.
امسال عنوان بهترین سریال، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن درام تلویزیون و شبکه نمایش خانگی و جایزه ویژه هیات داوران به عواملی از سریال «زخم کاری» رسید. «می خواهم زنده بمانم» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد تلویزیونی را هم «آقازاده» گرفت.
ضمن اینکه سریال «هم گناه» هم جایزه بهترین ترانه تیتراژ فیلم یا سریال را با خود به خانه برد.
در مقابل، سریال «زیرخاکی» (با بازی پژمان جمشیدی و ژاله صامتی) تنها نماینده موفق صداوسیما در جشن حافظ بود که در مجموع دو جایزه را از آن خود کرد.
در این مراسم سروش صحت به خاطر «کتاب باز» بهترین چهره تلویزیونی شد. این عنوان سال ۹۹ به احسان علیخانی و سال ۹۸ به عادل فردوسی پور رسیده بود.
انتهای پیام
نظرات