• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400102014657
  • منبع : نمایندگی سمنان

بستری شدن تنها ۱بیمار از شبانه روز اخیر

با دز سوم ایمنی قوی‌تری برای مقابله با امیکرون ایجاد می‌شود

با دز سوم ایمنی قوی‌تری برای مقابله با امیکرون ایجاد می‌شود

ایسنا/سمنان دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن تنها یک بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد.

دکتر کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بستری‌ها در این استان اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۰ هزار و ۴۲۹مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته و از ۱۹لغایت امروز ۲۰ دی ماه، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۰ هزار و ۸۸۲ نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان اضافه کرد: علاوه بر این در این مدت ۳۹هزار و ۵۴۷ بیمار نیز در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۹ هزار و ۷۵۵نفر رسید.

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و تصریح کرد: همکاران ما در مراکز واکسیناسیون آماده تکمیل واکسیناسیون شهروندان در ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یادآوری کرد: در حال حاضر هر ۶ شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در وضعیت آبی کرونایی هستند.

با دریافت دز سوم قوی تر می شوید
وی با بیان اینکه سرعت رشد امیکرون از بقیه انواع جهش یافته از جمله سویه دلتا بیشتر است افزود: علائم امیکرون از دلتا خفیف تر است؛ اما اگر تعداد موارد ابتلا بالا برود، تعداد موارد بستری افزایش می‌یابد و در نتیجه ضریب اشغال تخت های بیمارستان افزایش یافته و لذا عدم دسترسی به خدمات نیز ممکن است، منجر به افزایش موارد ابتلا و یا خدای ناکرده مرگ شود.

این پزشک فوق تخصص بر لزوم تزریق واکسن تاکید و تصریح کرد: مطالعات نشان داده واکسن های موجود علیه امیکرون هم موثر هستند و با دریافت دز سوم ایمنی قوی‌تری ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به رعایت نکاتی که منجر به در امان ماندن از کووید۱۹ و خصوصا سیویه امیکرون می شود اضافه کرد:

توصیه می‌شود در اولین فرصت، واکسن بزنید و دوره واکسیناسیون خود را تکمیل کنید. همچنین در فضاهای عمومی و به ویژه فضاهای سربسته از ماسک استفاده کنید ضمنا در مکان های سر بسته تهویه مناسب را برقرار کنید و در داخل خانه نیز پنجره‌ها را باز کرده تا تهویه هوا انجام شودچرا که  تهویه کافی در محل های سربسته نظیر داخل خانه، محل های کار و... در پیشگیری از انتقال کرونا بسیار مهم است.

وی بر لزوم حفظ فاصله گذاری اجتماعی تاکید و توصیه کرد: انتظار می‌رود از رفتن به مکان های شلوغ و دورهمی‌ها و فضاهای با تهویه نامناسب پرهیز کنید. ضمن اینکه ضدعفونی و یا شست و شوی مداوم دست‌ها نیز همچنان الزامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha