• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400102922225
  • منبع : نمایندگی مازندران

موانع متعدد بر سر راه صنعت مازندران در سال مانع زدایی

موانع متعدد بر سر راه صنعت مازندران در سال مانع زدایی

ایسنا/مازندران یک تولیدکننده لوازم خانگی یخچال و فریزر در مازندران می‌گوید: بالا بودن مالیات، نبود مواد اولیه و عدم وجود نقدینگی مناسب موجب شد تا علیرغم صادرات و داشتن ۳۰۰ نمایندگی در سراسر کشور، اکنون در آستانه تعطیلی قرار بگیریم.

علیرغم تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری و تعیین شعارهای سال حول محور اقتصاد و تولید، هرچند برخی کارگاه ها ذیل این فرمان انقلابی مجددا به چرخه تولید بازگشتند اما واحدهای تولید بسیاری نیز وجود دارند که همچنان با مشکلات و موانع متعدد مواجه هستند، یکی از این نمونه ها واحد تولیدی انجماد نوین بابل است که با وجود فعالیت گسترده و تامین نیاز داخل و داشتن سابقه طولانی در این عرصه اما اکنون در آستانه تعطیلی قرار گرفته و سهم اشتغال آن به حداقل ممکن کاهش یافته است.

علی عباسی، مدیرعامل واحد تولیدی نرسی (انجماد نوین بابل) اظهار کرد: فعالیت این واحد تولیدی از سال ۷۵ و ابتدا با تولید یخچال صنعتی آغاز شد و سپس در سال ۷۶ ساخت و تولید یخچال خانگی به خط تولید کارخانه اضافه شد. این کارگاه از تولید روزانه ۵ یخچال در ابتدای کار به تولید روزانه ۱۵۰ دستگاه یخچال رسید اما در دوران کرونا با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده و با رکود بازارها، فروش شرکت نیز راکد شد.

عباسی با بیان اینکه تولیدات مجموعه، به سراسر کشور ارسال شده و حتی به اربیل عراق و افغانستان نیز صادرات داشتیم خاطرنشان کرد: ما ۳۰۰ نمایندگی خدمات در سراسر کشور داشتیم اما رکود بازار، بالا بودن مالیات، نبود مواد اولیه و عدم وجود نقدینگی مناسب موجب شد تا با توجه به دارا بودن برند خوب و استاندارد، با رکود مواجه شویم و به ناچار دست به تعدیل نیرو بزنیم که البته برای ما بسیارسخت بود.

مدیرعامل ضرورت حمایت همه جانبه از واحد تولیدی را گامی بلند برای تداوم تولید و اشتغال دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی دریافت وام با بهره سنگین در توان و به نفع مجموعه نیست؛ از این رو نیازمند ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود بانکی ۴ درصد و تنفس برای به‌روزرسانی کارخانه ایم تا با این حمایت ها ضمن تولید و جذب نیروی کار بیشتر، بتوانیم با حمایت مسئولان در جهت رونق تولید و اشتغال تلاش کنیم.

عباسی درباره برنامه های پیش روی شرکت در صورت اعطای تسهیلات با نرخ سود و کارمزد پایین اظهار کرد: تولید انواع یخچال و فریزرهای خانگی و صنعتی در دستور کار است ضمن اینکه توان تولیدات مضاعف و ارتقا و توسعه محصولات در تولید لباسشویی و کولر نیز برای مجموعه میسر خواهد بود.

در این راستا، بازدید از واحدهای تولیدی دچار آسیب،توسط سازمان بسیج رسانه استان و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران با حضور جمعی از فعالان استان مازندران صورت گرفت تا برای رفع معضلات واحدهای تولیدی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری با ظرفیت رسانه ها تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

تلاش همه جانبه دولت، بسیج و سپاه برای حمایت از واحدهای تولیدی

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران در این بازدید به اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی در سنوات گذشته و نیز موثر نبودن اقدامات ستاد رفع موانع تولید اظهار کرد: اکنون با تلاش و همراهی دولت انقلابی، بسیج مستضعفان و سپاه پاسداران هم افزایی برای رفع آسیب‌ها و موانع واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته است. در واقع حمایت از واحدهای تولیدی، حمایت از کار و کارگر است.

سیدجواد حسینیان ضمن ارائه آماری از تعداد واحدهای تولیدی در مازندران گفت: استان مازندران دارای ۲۶۰۰ واحد تولیدی است که از این تعداد ۴ واحد به تولید لوازم خانگی اشتغال دارند. تاکنون مشکلات و آسیب‌های ۱۶۰ مجموعه تولیدی در مازندران توسط بسیج سازندگی شناسایی شده و ۳۶ واحد تولیدی به همت و تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به چرخه تولید بازگشتند که واحد تولیدی دچار آسیب نرسی (انجماد نوین بابل) نیز نمونه ای از این موارد است.

حسینیان با اشاره به اینکه واحد تولیدی آسیب دیده نرسی (انجماد نوین بابل) در طول سال‌های گذشته ۱۶۰ کارگر و نیروی انسانی کارآمد داشته که در ۲ شیفت کاری فعالیت داشتند تاکید کرد: اکنون با توجه به مشکلات مختلف، تعداد پرسنل این مجموعه به ۲۰ نیرو کاهش پیدا کرده و این واحد نیازمند نقدینگی و تسهیلات ارزان قیمت است.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران با بیان اینکه برخی از مشکلات واحدهای تولیدی در معرض خطر قابل رفع است، اما برخی به دلیل سود مرکب با معضلات عدیده روبرو هستند گفت: ضروری است با کمک هم و با استفاده از توان رسانه‌ای برای رفع این مشکلات گام برداریم.

استفاده از ظرفیت‌های رسانه برای رفع مشکلات تولید

در ادامه این بازدید رئیس سازمان بسیج رسانه استان مازندران با اعلام اینکه رسانه نعمتی برای رفع مشکلات در بخش‌های مختلف است؛ خاطرنشان کرد: باید با استفاده از این توان، برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گام برداشته و گره‌ای بگشاییم. رسانه در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره پای کار است و استمرار استفاده از ظرفیت‌های حداکثری رسانه می‌تواند برای کاهش آسیب‌های واحدهای تولیدی اثرگذار باشد.

مهدی حق‌شناس گفت: در حوزه رسانه و فضای مجازی دارای بهترین خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان مازندران هستیم و باید با هم‌افزایی برای رفع مشکلات جامعه گام برداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha