• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400111813810
  • خبرنگار : 30054

معرفی انواع سیستم تهویه مطبوع

معرفی انواع سیستم تهویه مطبوع

یکی از شاخه های علم مهندسی مکانیک، تهویه مطبوع است. نقش سیستم های تهویه مطبوع در واقع ایجاد شرایط مطلوب در منزل، محل کار و محیط های اداری و تجاری است که انسان در آن بتواند فعالیت های روزمره و یا فعالیت های صنعتی خود را به راحتی انجام دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام توسعه تدبیر و تلاش ماندگار، سیستم تهویه مطبوع بدون توجه به سیستم آب و هوایی شرایط مناسب و مطلوب را برای شما فراهم می کند. در این مقاله به بررسی سیستم VRF و چیلرها در سیستم تهویه هوا می پردازیم.

سیستم VRF

سیستم وی آر اف  یا مبرد متغیر جریان یک نوع سیستم جدید جهت تهویه مطبوع است. این سیستم از دو بخش تشکیل شده و دستگاه یکپارچه ای برای سرمایش و گرمایش محیط است. این دو بخش از تعدادی یونیت داخلی و یک یونیت خارجی تشکیل شده است. جریان مبرد را در سیستم VRF به هر فن کویل  منتقل شده و به طور  کنترل شده مطابق با نیاز مصرف کننده با دما و میزان مورد نظر و مستقل از دیگر فن کویل ها  تنظیم می شود. در واقع علت نامگذاری سیستم مرکزی وی  آر اف این است که دو بخش آن با یک لوله مسی که حاوی مبرد است به یکدیگر  متصل می شوند. آنها نیز مانند اسپلیت هایی که در کولرهای گازی به کار رفته اند، دو تیکه ای اند.

معرفی انواع سیستم تهویه مطبوع

اجزای یونیت داخلی چیست؟

 اواپراتور ( فن کویل ) 

 فن آلومینیومی

 الکتروموتور

ترموستات

 سینی درین

به طور معمول به صورت دیواری، سقفی و یا زمینی در داخل ساختمان نصب می شوند.

اجزای یونیت خارجی چیست؟

کمپرسور

 موتور الکتریکی

 شیر انبساط الکترونیک

 شاسی دستگاه

 کندانسور 

 فن

بدنه‌ و  شاسی دستگاه بیرونی

 شیر Hot Gas by Pass، 

جدا کننده روغن (Oil Separator)

آکومولاتور

 یونیت خارجی در فضای بیرون از محیط نظیر حیاط یا پشت بام به چند یونیت داخلی یا همان فن کویل اتصال پیدا کرده و سرمایش و گرمایش مطلوب ساختمان را مهیا می کنند.

معرفی انواع سیستم تهویه مطبوع

 مشخصات فنی وی ار اف مرکزی چیست؟

ظرفیت این سیستم ها بین 22 تا 252 کیلووات است.

در ساخت وی ار اف ها از موتورهایی استفاده می شود که به آنها اجازه می دهند تا سقف 70 واحد داخلی به طوری که به یک واحد خارجی متصل است، کار کنند.

در این سیستم ها از کمپرسورهای دیجیتالی اینورتر استفاده شده که سبب می شود مصرف برق بسیار کم شود.

به طور معمول حداکثر مجموع طول لوله کشی آنها، 250 متر است.

عملکرد سیستم وی آر اف مرکزی چگونه است؟

عملکرد  سیستم های وی آر اف (VRF) به سه دسته تقسیم می شود:

وی آر اف سرمایشی:

این سیستم در واقع ساده ترین نوع VRF بوده و فقط  می تواند سرمایش محیط را در فصل تابستان  از طریق یونیت های داخلی ساختمان  تامین کند.

وی آر اف سرمایشی و گرمایشی:

 وی آر اف سرمایشی و گرمایشی پیشرفته تر از مدل سرمایشی بوده و برای تامین گرمایش محیط از یک پمپ گرمایشی استفاده می کند. در این مدل هنگامی که یونیت خارجی در حالت سرمایش قرار بگیرد، دیگر نمی توانید به طور همزمان  از هر دو حالت گرمایشی و سرمایشی سیستم استفاده کنید و فقط می توانید با استفاده از یونیت های داخلی فضا را خنک کنید.

وی آر اف بازیافت گرما

این مدل از دو نوع دیگر وی آر اف ها پیشرفته تر است. زیرا شما می توانید در این نوع سیستم بسته به درخواست سرمایش یا گرمایش در فضاهای مختلف، گرمایش و سرمایش محیط را به طور همزمان انجام دهید.

چیلر چیست؟

چیلر دستگاهی است که به وسیله فرایند تقطیر و تبخیر یک مبرد، حرارت را از یک قسمت به قسمتی دیگر در چرخه ای دیگر انتقال می دهد.  در واقع چیلر برای تامین سرمایش هوای ساختمان و یا مصارف صنعتی آب را سرد می کند. در واقع چیلرها یکی از مهم‌ترین تجهیزات سرمایشی و تولید برودت ساختمان‌ها، کارخانه جات و ادارات هستند. آنها یا گرفتن گرما از محیطی و انتقال آن به محیط دیگر، با ایفا کردن نقش سیستم تهویه هوا، سرمایش مطلوب و مورد نظر محیط شما را فراهم می کند. از انواع چیلرها می توان به چیلر دائم کار، چیلر صنعتی و مینی چیلر اشاره کرد.

معرفی انواع سیستم تهویه مطبوع

اجزای چیلر

 دو عدد مبدل حرارتی آب خنک یا هوا خنک به نام کندانسور و اواپراتور

 یک یا چند کمپرسور که از نوع اسکرال ، اسکرو ، پیستونی یا سانتریفیوژ هستند

یک شیر منبسط کننده به نام شیر انبساط 

 مقداری سیال مبرد است

ویژگی های چیلر چیست؟

1. افزایش عملکرد و کارایی سیستم تهویه مطبوع

2. کاهش هزینه‌های مصرفی سیستم

3. دارای یاتاقان‌هایی آلمانی

4. طول عمر بالا

5. دارای کمپرسورهای دو قلو

6. افزایش سرعت کارکرد مداوم چیلر

7. قابل استفاده برای کار با تناژ تبرید بالا

انواع مدل های چیلر چیست؟

چیلر اسکرو آب خنک

چیلر اسکرال ظرفیت بالا

چیلر صنعتی

چیلر اسکرال آبی یا اسکرال آب خنک

 چیلر اسکرال هوایی یا چیلر اسکرال هوا خنک

چیلر سانتریفیوژ

چیلر سانتریفیوژ مغناطیسی

مینی چیلر

خرید سیستم تهویه مطبوع از توسعه تدبیر و تلاش ماندگار

در این مطلب با بعضی از محصولات شرکت توسعه تدبیر و تلاش ماندگار با برند تجاری TTM آشنا شدیم. مجموعه توسعه تدبیر و تلاش ماندگار در طی سال‌های اخیر همواره یکی از گزینه‌های اصلی افراد برای خرید سیستم های تهویه مطبوع مانند چیلر، فن کویل، سیستم VRF بوده است و توانسته با ارائه خدمات باکیفیت، سریع و با قیمت مناسب اعتماد مشتریان را کسب کند. شما می‌توانید برای خرید سیستم های تهویه مطبوع به سایت ttmenterprise.com بروید و با این شرکت تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی