• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401022013098

مبادله تفاهمنامه ایجاد مراکز درمان ناباروری و سرطان جهاددانشگاهی در شیراز

مبادله تفاهمنامه ایجاد مراکز درمان ناباروری و سرطان جهاددانشگاهی در شیراز

ایسنا/فارس تفاهمنامه سه جانبه راه‌اندازی مراکز تخصصی درمان ناباروری و تشخیص و درمان سرطان بین جهاددانشگاهی، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مبادله شد.

پیش از ظهر سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت و با حضور دکتر حمیدرضا طیبی؛ رئیس جهاددانشگاهی، دکتر محمدهادی ایمانیه؛ استاندار فارس و دکتر سید وحید حسینی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تفاهمنامه سه جانبه با هدف تامین اعتبارات تجهیز و راه‌اندازی مراکز تخصصی تشخیص و درمان ناباروری و سرطان جنوب کشور توسط جهاددانشگاهی فارس، امضا و مبادله شد.

رئیس جهاددانشگاهی کشور در این مراسم که در محل مجتمع عدالت جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد، بیان کرد: توسعه فرهنگی، آموزشی و علمی و فناوارانه شاخص‌های اصلی پیشرفت و توسعه هر کشوری محسوب می‌شوند.

دکتر حمیدرضا طیبی گفت: پس از پیروزی انقلاب با خودباوری که توسط امام(ره) به ویژه در نسل جوان ایجاد شده بود، راه‌اندازی سازمانی برای توسعه فرهنگی و علم و فناوری احساس می‌شد که بتواند ثابت کند که انقلاب توان انجام کارهای بزرگ به ویژه توسعه اقتصادی دانش بنیان و اقتدار دفاعی دانش بنیان دارد و براین اساس توسعه فرهنگی و علمی و فناورانه یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت جهاددانشگاهی قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی کشور افزود: حوزه پزشکی یکی از زمینه‌های فعالیت بخش علمی در این نهاد انقلابی بود و تلاش شد در چند قسمت از جمله درمان ناباروری فعالیت‌های شاخصی انجام شود.راه‌اندازی گروههای پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی در این باره ایجاد شدند تا در خدمت جامعه و صنعت وحوزه پزشکی قرار گیرند.

طیبی خاطرنشان کرد: اقدامات شاخصی در زمینه درمان ناباروری توسط پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا و مرکز درمانی جهاددانشگاهی انجام شده و این مراکز سهم بسزایی  در سیکل‌های درمان ناباروی دارند، چون تیم علمی و بالینی خوبی در اختیار داریم.

او اضافه کرد: همچنین اقدامات شاخصی در زمینه سرطان سینه، درمان زخم‌های دیابتی و بدخیم و فناوریهای نوین مانند ژن درمانی، سلول درمانی ویروس درمانی در حال انجام است.

رئیس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه در حوزه فنی و مهندسی نیز فعالیت‌های بسیار خوبی از طراحی و ساخت دکل‌های حفاری تا سایر موارد در حال انجام است، عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل نیز جدیدترین اقدام جهاددانشگاهی طراحی و ساخت یک رام قطار مترو ملی است که ١٠٠ درصد آن طراحی داخلی و ٨٥ درصد آن ساخت داخلی بوده و در حال طی مراحل نهایی تست‌های استاندارد است.

طیبی گفت: در بحث کشاورزی نیز بحث در زمینه اصلاح نژاد دام، بذرهای هیبریدی، تولید فناوری‌های پرورش ماهی و ...اقدامات شاخصی در حال انجام است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست جهاددانشگاهی اینست که همه واحدهای این نهاد در سراسر کشور بر اساس نیازهای ملی و مزیت‌های بومی استانی باید دارای فعالیت‌های شاخص باشند ضمن اینکه از خدمات شاخص در استان‌ها هم استفاده شود، افزود: فارس استانی متفاوت نسبت به سایر استان‌ها به ویژه در عرصه پزشکی به شمار می‌رود و در همین راستا بودجه مناسبی در بخش سرطان سینه و درمان ناباروری پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی کشور، خواستار ممانعت از موازی کاری فعالیت‌ها در این مرکز بر اساس این تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و گفت: امید است اقدامات در زمینه سرطان در راستای تکمیل سیکل درمانی باشد.

طیبی ابراز امیدواری کرد که با این تفاهم نامه جهاددانشگاهی دین خود را هرچند کم به مردم عزیز ادا کند، افزود: یکی از زمینه‌های کاری شاخصی که برای استان فارس در نظر گرفته‌ایم، موضوع گل محمدی و گرفتن اسانس از گل محمدی است که بودجه‌ای ٥ میلیارد تومانی برای این مهم در سال جاری پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی کشور عنوان کرد: امید است این تفاهم نامه، فصل جدیدی در همکاری سه جانبه ایفا کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha