• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۲۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401032517363
  • خبرنگار : 71214

افزایش تاخیر در پروازها به ۹۰ دقیقه رسید!

افزایش تاخیر در پروازها به ۹۰ دقیقه رسید!

بر اساس جدیدترین گزارش‌های رسمی منتشر شده، تاخیر در پرواز شرکت‌های هواپیمایی داخلی ۱۹ گانه در اردیبهشت ماه بیش از ۳۱ هزار ساعت نسبت به ماه گذشته رشد داشته و متوسط آن به ۹۰ دقیقه در هر پرواز تاخیر دار رسیده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اردیبهشت ماه امسال تعداد  نشست و برخاست ۱۰ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۷۳ درصد و ارسال و پذیرش بار ۸۹ درصد افزایش را نسبت به  همین ماه در سال گذشته نشان می دهد.

همچنین پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در دومین ماه امسال تهران- مشهد با ۸۹۳ پرواز بوده و بیشترین نشست و برخاست داخلی در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش و اصفهان انجام شده که افزایش ۳۲.۴۵ درصد، ۱۵.۷۶ درصدی، ۸.۴۲ درصدی، ۷.۲۵ درصدی و ۴.۶۲ درصدی داشته است.

همچنین بر اساس آمار پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در مدت اعلام شده نسبت به ماه مشابه سال قبل در نشست و برخاست ۵ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۶۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۶ درصد افزایش وجود داشته است.

اما در این میان همچنان وضعیت تاخیر در پروازهای مسافری اصلا مناسب نیست و اعداد و ارقام منتشر شده نشان از افزایش مدت زمان تاخیر در پروازها و تعداد تاخیرها در ایرلاین‌های مختلف نسبت به ماه نخست امسال دارد.

در این جدول نام ۱۹ شرکت هواپیمایی فعال آمده است که مجموعا  ۴۲۹۹ پرواز را انجام داده‌اند و با وجود کاهش این تعداد نسبت به فروردین ماه امسال، در نهایت ۱۳ هزار و ۸۹۳ پرواز با تاخیرهای بیشتر از ۳۰ دقیقه، ۳۸۶ هزار و ۷۸۱ دقیقه معادل ۶۴۴۶ ساعت و ۲۶۸ روز تاخیر در آن‌ها اتفاق افتاده است. این میزان تاخیر بیش از ۳۱ هزار ساعت و معادل هشت درصد بیشتر از تاخیر پروازهای ماه نخست امسال بوده است.

در دومین ماه امسال متوسط زمان تاخیر در این پروازها به ۹۰ دقیقه می‌رسد و در این میان کمترین تاخیر در میان پروازهای تاخیری به ۶۳ دقیقه و بیشترین آن به ۱۲۰ دقیقه می‌رسد. اگر دقیق‌تر این آمار را با جدول تاخیر پروازهای فروردین ماه مقایسه کنیم، متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار در فرودین ماه تنها در یک ایرلاین بالاتر از ۱۰۰ دقیقه و به عبارتی سه رقمی بود اما در اردیبهشت ماه چهار شرکت هواپیمایی توانستند این زمان را به ترتیب به ۱۰۷ دقیقه، ۱۱۲ دقیقه، ۱۱۵ دقیقه و ۱۲۰ دقیقه برسانند که در این میان ایران‌ایر صدرنشین تاخیرها بود.

گرچه مسئولان هوانوردی همواره عوامل و دلایلی که عموما باعث این تاخیر می‌شود را شرایط آب‌وهوایی و دیگر مسائل اعلام می‌کنند اما نقص فنی هواپیما و نهایتا تاخیر در ورود عمده‌ترین این دلایل است که به گفته شمس‌الدین فرزادی‌پور -مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران- تحریم‌های ظالمانه علیه این صنعت و کشور و مشکلاتی که ناشی از آن به وجود آمده یکی از دلایلی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha