• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401051008058
  • منبع : نمایندگی سمنان

سمنان استان دوم کشور در نگهداری کیفی راه‌های روستایی

سمنان استان دوم کشور در نگهداری کیفی راه‌های روستایی

ایسنا/سمنان معاون فنی و راه های روستایی ‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به اینکه در این حوزه استحفاظی نزدیک به یک هزار و 350 کیلومتر راه فرعی و روستایی وجود دارد گفت: این اداره کل در سه ماهه اول امسال توانست بین ۳۵ اداره کل در سطح کشور، رتبه دوم نگهداری راه های فرعی و روستایی را کسب کند.

محسن لشکری با بیان اینکه حفاظت و نگهداری از راه‌های ارتباطی بر احداث و ساخت جاده و محورهای مواصلاتی جدید ارجحیت دارد اظهار کرد: در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیش از هزار و ۳۵۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی وجود دارد که نزدیک به 950 کیلومتر آن از آسفالت برخوردار است.

معاون فنی و راه های روستایی ‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اضافه کرد: راه های فرعی و روستایی یکی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی ایفاء می‌کند، به‌طوری‌که از آن به‌عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌کنند و توسعه زیرساخت‌های آن از جمله نگهداری و بهسازی می تواند نقش مهم و ملموسی داشته باشد.
 لشکری با اشاره به اینکه این اداره کل توانسته در سه ماهه اول سال جاری بین ۳۵ اداره کل سطح کشور رتبه دوم نگهداری راه های فرعی و روستایی را کسب کند افزود: کسب این رتبه براساس شاخص عملکردی حوزه نگهداری راه های فرعی و روستایی صورت می گیرد که در حوزه استحفاظی این اداره کل عملیات لکه‌گیری، رفع خرابی آسفالت، تکمیل و احیای خط‌کشی‌ها با اولویت خطوط میانی، شانه سازی و دیگر عملیات راهداری محوری مد نظر بوده است.

 وی با تاکید به اینکه عمده این عملیات در محورهایی همچون سمنان-معلمان و دامغان-معلمان-جندق انجام شده، خاطرنشان کرد: عملیات روکش آسفالت محورهای حوزه استحفاظی هرسال به تناسب اعتبارات در برنامه قرار می‌گیرد و با توجه به سطح آسیب‌دیده رویه محورها و اولویت‌بندی انجام شده اقدام می‌شود.
لشکری در پایان با بیان اینکه بهبود وضعیت راه‌ها می‌تواند به نوعی تضمین کننده اقتصاد یک منطقه باشد، ادامه داد: برای رسیدن به نقطه ایده آل باید سرمایه گذاری خوبی در این حوزه انجام شود تا سطح خدمات ارائه شده به مردم از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha