• چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401062317484
  • خبرنگار : 50204

یک مسئول:

پیشنهاد واگذاری کتابخانه های کانون پرورش، یک پیشنهاد خام است

پیشنهاد واگذاری کتابخانه های کانون پرورش، یک پیشنهاد خام است

ایسنا/مرکزی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در خصوص پیشنهاد واگذاری کتابخانه های کانون به نهاد کتابخانه ها گفت: این دو دستگاه، تخصصی هستند و فعالیت شان الزامات خاصی دارد و نزدیک کردن دو دستگاه تخصصی به یکدیگر عاقبت خوبی نخواهد داشت مگر اینکه زیرساخت ها به خوبی و به طور کامل مهیا شود که آنهم در شرایط موجود امکان پذیر نیست.

جهانبخش قنبری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه بحران کرونا را بعد از بیش از ۲ سال پشت سر گذاشتیم، در اوقات فراغت تابستان امسال استقبال خوبی از اماکن ورزشی، فرهنگی و تربیتی از جمله مراکز کانون شد به شکلی که این حضور و استقبال حتی از سنوات قبل از کرونا نیز بیشتر بود.

وی با بیان اینک استقبال و عضویت امسال حدودا یک و نیم برابر سال قبل از شیوع کرونا بوده افزود: در تمامی مراکز ۵۰ گانه کانون در سطح استان فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی برای مخاطبین ارائه شد. تابستان اوج فعالیت های کانون است و این تابستان ویژگی هایی خاصی داشت و بچه ها اشتیاق بیشتری برای حضور در مراکز کانون داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: پیش بینی می شود این روند برای پاییز نیز ادامه خواهد داشت چراکه هر سال که تابستانش پررونق باشد به همان نسبت سال تحصیلی نیز رونق خوبی خواهد داشت.

قنبری بیان کرد: با توجه به اینکه امسال مدارس نیز حضوری خواهند شد و فعالیت های فوق برنامه نیز در مدارس پیش بینی می شود، کانون در خدمت دانش آموزان خواهد بود و همانند سنوات گذشته همکاری با آموزش و پرورش ادامه خواهد داشت، همچنین ساعات کاری مراکز به گونه ای تنظیم شده که تمامی دانش آموزان بتوانند حداکثر استفاده را از خدمات کانون داشته باشند، بر این اساس مراکز کانون ۳ روز ابتدای هفته عصرکار و ۳ روز آخر هفته صبح کار هستند.

وی اضافه کرد: هفته ملی کودک  نیز از ۱۶ مهر آغاز می شود، لذا برنامه ها به گونه ای تنظیم می شود که فعالیت ها به صورت گسترده انجام شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در خصوص موضوع واگذاری کتابخانه های کانون به نهاد کتابخانه ها بیان کرد: نهاد کتابخانه ها نهادی تخصصی است که در خصوص کتاب و کتابخوانی فعالیت می کند اما فعالیت کانون گسترده تر است و تنها یکی از فعالیت های آن، کتابخوانی است، لذا پیشنهاد ارائه شده پیشنهاد خامی است چراکه کانون نیز یک دستگاه تخصصی است و شاید از قدیمی ترین نهادهای فرهنگی و تربیتی موجود باشد.

قنبری اضافه کرد: کار تخصصی با کودکان نیازمند ابزار و تخصص و مربیان ویژه و تجهیزات و فضای کودکانه است و تمام فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی و امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از ابزار فرهنگی به کودکان و نوجوانان منتقل می شود، لذا نزدیک کردن دو دستگاه تخصصی به یکدیگر عاقبت خوبی نخواهد داشت مگر اینکه زیرساخت ها به خوبی و به طور کامل مهیا شود که آنهم در شرایط موجود امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه گفته می شود کانون یک نهاد ضررده است، گفت: شاید کانون از لحاظ اقتصادی ضررده باشد اما از لحاظ فرهنگی و تربیتی اصلا ضرر ندارد، برون داد کانون، فرهنگ سازی و تربیت است، هرچند به لحاظ ماهیت فرهنگی آن، ممکن است نتیجه این فرهنگ سازی ها در سنوات آینده مشاهده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: به دنبال این پیشنهاد در چند روز اخیر خانواده ها و هنرمندان و ... دغدغه مندی زیادی داشتند که امیدواریم به زودی این دغدغه رفع شود. باید تلاش کرد با رفع کاستی ها و تقویت کانون، برای کودکان و نوجوانان کشور گام های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha