• دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401072513688
  • خبرنگار : 50448

معاون آموزش و پرورش بوشهر خبر داد:

استفاده رایگان دانش آموزان و والدین بوشهری از اماکن ورزشی

استفاده رایگان دانش آموزان و والدین بوشهری از اماکن ورزشی

ایسنا/بوشهر معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح شهید خرازی گفت: با اجرای این طرح والدین و دانش آموزان بوشهری به صورت رایگان از ۲۸ مجموعه ورزشی بهره می‌برند.

مهدی عباسیان ظهر روز دوشنبه ۲۵ مهر در نشست خبری به مناسب هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: فردا(سه‌شنبه ۲۶مهر) هم‌زمان با آغاز هفته تربیت بدنی طرح کشوری شهید سلیمانی به صورت وئدیوکنفرانسی با حضور وزیر کشور در دبستان شریعتی شهر بوشهر افتتاح خواهد شد و همچنین با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل ورزش و جوانان و استاندار بوشهر زنگ مدرسه در مدرسه شهید بهشتی نواخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با هدف ارتقا سرانه‌ی فضای ورزشی مدارس کشور اجرا خواهد شد، تصریح کرد: ۳۶ فضای روباز با اعتبار هر فضا ۱۵۰ میلیون تومان، هشت فضای سرپوشیده ورزشی با اعتبار یک میلیارد تومان و تجهیز ۱۴ کلاس درس تربیت بدنی با اعتبار هر کلاس ۸۰ میلیون تومان در قالب این طرح در استان بوشهر احداث می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: برای اجرا طرح شهید سلیمانی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش استان بوشهر ابلاغ شده که هفت میلیارد تومان آن از وزارت آموزش و پرورش و مابقی از محل بودجه استانی تامین شده است.

بوشهر رتبه نخست سرانه ورزشی کشور

عباسیان تصریح کرد: در حالی که سرانه ورزشی مدارس کشور ۳۴ صدم مترمربع به ازای هر دانش آموز است، استان بوشهر با ۷۸ صدم مترمربع به ازای هر دانش آموز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول بیان کرد: با هدف ایجاد نشاط، شادابی و امید آفرینی در خانواده ها طرح آزاد سازی و مردمی سازی مجموعه های آموزشی و ورزشی با عنوان طرح شهید خرازی در استان بوشهر آغاز شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه اینکه طرح شهید خرازی جز سیاست‌های دولتمردمی ایرانی قوی است، عنوان کرد:  در قالب این طرح ۲۸ مجموعه ورزشی استان در روزهای پنج شنبه در اختیار دانش آموزان دختران و مادران آنها و روزهای جمعه در اختیار پسران و پدران آنها به صورت صد در صد رایگان قرار می‌گیرد.

عباسیان مهمترین چالش تربیت بدنی را بی‌رغبتی دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی دانست و گفت: اگرچه سرانه ورزشی استان بوشهر مطلوب است اما کمبود تجهیزات و امکانات نیز از دیگر چالش‌ها و موانع پیش رو است که امیدواریم با نهضت تربیت‌بدنی برطرف شوند.

۲۸ معلم ورزش در بوشهر جذب شدند

وی با اشاره به کمبود ۱۰۰ معلم ورزش در سطح استان بوشهر تصریح کرد: امسال ۲۸ معلم ورزش در قالب ماده ۲۸ در سطح استان جذب با سپری کردن دوره‌های مختلف جذب و با ظرفیت معلم‌های موجود همه کلاس‌های درس پوشش داده شده‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: امسال  امسال یک میلیارد تومان تجهیزات ورزشی برای مدرسه های استان و یک میلیارد تومان نیز برای خرید امکانات بهداشتی مدرسه ها تخصیص یافته است.

وجود سه استخر دانش‌آموزی در سطح استان بوشهر

عباسیان با اشاره به وجود سه استخر دانش‌آموزی در سطح استان بوشهر تصریح کرد: استخر دانش آموزی بوشهر با زیربنای ۲ هزار و ۲۷ مترمربع و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است همچنین استخر دانش آموزی شهر برازجان نیاز به تعمیر دارد و استخر دانش آموزی گناوه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح کوچ در سال تحصیلی گذشته گفت: بر اساس بررسی‌های این طرح ۳۶ درصد دانش آموزان استان چاق هستند که این آمار نسبت به ۳۰ درصد میانگین کشور بالاتر است. در این میان آمار چاقی در بین دانش‌آموزان دختر بیشتر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد: روز چهارشنبه به صورت نمادین المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در شبانکاره آغاز خواهد شد. با پایان این دوره برگزیدگان آذرماه به مرحله استانی و در فصل تابستان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha