• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401081107518

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

آموزش و پرورش مرکز تقویت اتحاد ملی است

آموزش و پرورش مرکز تقویت اتحاد ملی است

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اهمیت تقویت اتحاد ملی در ابعاد مختلف، تاکید کرد که آموزش و پرورش به لحاظ اینکه مدیران آینده کشور را تربیت می‌کند، می‌‎تواند مبداء و مرکزی برای رسیدن به این هدف باشد و در این راستان حضور مستمر همه دستگاه‌ها در آموزش و پرورش ضروریست.

محمدخلیل عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بزرگداشت ۱۳ آبان، روز دانش آموز، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران منبعث از مکتب شیعه و ذات مکتب شیعه استکبارستیز است.

او با بیان اینکه الگوی مکتب شیعه هم قیام اباعبدالله(ع) است که خود مظهر استکبارستیزی است و هم دولت مهدوی است که مظهر عدالت پروری و عدالت گستری است، افزود:این نسخه بی بدیل را هم امام(ره) به بدنه انقلاب تجویز و رهبری این راه را ادامه دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: ما هم به عنوان متولیان تعلیم و تربیت و در راستای تربیت دانش آموزان عدالت خواه و عدالت دوست در مسیر مبارزه با استکبار،  ترویج فرهنگ وطن دوستی و فرهنگ استکبار ستیزی حرکت می‌کنیم تا دانش آموزان با هرگونه ظلم و ستم مبارزه کنند و هم ایران را وست داشته باشند.

عسکری خاطرنشان کرد: حب و علاقه به میهن از نکات ذاتی مربوط به سند تحول بنیادین است و ما موظفیم در مبنای تربیتی آن را به دانش آموزان یاد دهیم.

او همچنین راهکار مهم رسیدن به اتحاد ملی را فعالیت مستمر همه دستگاهها و نهادها در آموزش و پرورش ذکر و عنوان کرد: دانش آموزان مدیران آینده کشور هستند و در همین راستا برای تربیت آنها باید همه دستگاهها و مجموعه‌ها به ویژه نهاد ارزشمند خانواده پای کاربیایند و به ما کمک کنند تا بتوانیم دانش آموزانی در تراز انقلای اسلامی تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: همانگونه که شهید حججی با شهادت خود یک انقلاب ایجاد کرد، معتقدم شهید محمدرضا کشاورز، دانش آموزی که در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) به شهادت رسید هم انقلابی در مدارس ما ایجاد می‌کند و خلاهای موجود به برکت خون و استمرار راه او، جبران خواهد شد.

عسکری تاکید کرد: باید دانش آموزان را بفهمیم و به وسیله افراد توانمند، متخصص و مطلع به شبهات ذهنی آنها پاسخ دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: همانند حاج قاسم همه دانش آموزان را باید فرزندان خود بدانیم و برای تربیت آنها تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha