• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۰۰:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082618092
  • منبع : نمایندگی سمنان

"سمنان" شهر خلاق کتاب و کتابخوانی

"سمنان" شهر خلاق کتاب و کتابخوانی

ایسنا/سمنان به دنبال تداوم تلاشذهای مسوولان فرهنگی استان و ناکام ماندن سحنان در سال گذشته به عنوان شهر اخلاق کتاب و کتابخانی، امسال به عنوان یکی از پنج شهر خلاق کتاب و کتابخوانی انتخاب و معرفی شد.

فرشی فلاح ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: با تلاش های مجموعه دبیرخانه ستاد ترویج و توسعه کتاب استان طی یکسال، سمنان به عنوان یکی از ۵ شهر خلاق کتاب و کتابخوانی در کشور معرفی شد.

وی ادامه داد: همچنین استاندار سمنان روز گذشته به عنوان استاندار برتر و حامی کتاب و کتابخوانی توسط ریاست محترم‌ جمهوری انتخاب شدند .

وی با تقدیر از تلاش های مجموعه آرمان روشن، افزود: مجموعه آرمان روشن توسط نوجوانان، جوانان و نخبگان شهر سمنان مدیریت می شود و دانش بنیان بودن این مجموعه با ساخت و توسعه دستگاه های ملی مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دیگر ویژگی های آن است.

همچنین استاندار سمنان در بازدید از دبیرخانه ستاد ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی استان گفت: افزایش آگاهی و بینش افراد جامعه و خانواده ها از طریق توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، در کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه نقش تاثیرگذاری خواهد داشت.

 سید محمد رضا هاشمی اظهار کرد: استان سمنان روز گذشته به عنوان استان برتر در حوزه انجمن کتابخانه های عمومی و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور با حضور ریاست محترم‌ جمهوری انتخاب شد که امری بسیار ارزشمند است.

وی افزود: سطح سواد در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، مردم استان سمنان مردمی دانش پژوه و دوستدار علم و دانش هستند.

هاشمی تاکید کرد: کتاب باید در سبد خانوار قرار بگیرد تا به عنوان غذای روح در راستای افزایش سطح آگاهی و در مسیر پیشرفت و بالندگی تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: از مجموعه موسسه آرمان روشن و تمامی دست اندرکاران آن در راستای تولید دستگاه های دانش بنیان در راستای ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی تقدیر و تشکر دارم.

استاندار سمنان ابراز امیدواری کرد: انشالله در همه نقاط شهر سمنان با بکارگیری این تولیدات دانش بنیان، دسترسی مردم به کتاب‌ با بیش از پیش تسهیل شود.

استاندار سمنان در پایان خاطرنشان کرد: سطح سواد رسانه ای بالای مردم استان مسیر پیشرفت و بالندگی استان را در آینده تسهیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا با حضور استاندار سمنان و به همت دبیرخانه ستاد ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی استان از کودکان و نوجوانان کتابخوان و فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

انتهلی پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha