• سه‌شنبه / ۶ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401100603505
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۶ دی؛ آغوش باز برای فریب‌خوردگان / حواشی یک پرواز ناتمام

اخبار سیاسی ۶ دی؛ آغوش باز برای فریب‌خوردگان / حواشی یک پرواز ناتمام

«اظهارات رئیس جمهور در مراسم تشییع شهدای گمنام تهران»«وضعیت خانواده علی دایی»«دیدار فرمانده ارتش با دانشجویان»و ... از جمله خبرهای حوزه سیاست در ششم دی ماه ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایسنا،‌ صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیکر ۲۰۰ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس برگزار و کاروان پیکر شهدای گمنام توسط مردم تا معراج شهدا بدرقه شدند.

رئیس جمهور که در این مراسم و در جمع تشییع کنندگان حضور یافته بود به فریب خوردگان در ناآرامی های اخیر در کشور نوید داد که آغوش ملت برایشان باز است و از طرف دیگر تاکید کرد که به معاندین رحم نمی کنیم.

سید ابراهیم رییسی دشمنانی را که به دنبال شایعه‌سازی و بلواکردن هستند، مورد خطاب قرار داد و گفت: «برو آن دام بر مرغ دگر نِه که عنقا را بلند است آشیانه» ملت ما به رهبری، امام خامنه‌ای تصمیم گرفته که پیشرفت کند. ما حق عقب‌گرد نداریم. رمز پیروزی ما در مقاومت و ایستادگی است.

در اظهاراتی مرتبط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم ضمن تاکید بر اینکه «سیاه نمائی علیه جمهوری اسلامی ایران، ماهیت واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر را پنهان نمی‌کند»، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: همه اتهاماتی را که برخی رژیمها به دروغ به ایران وارد می کنند، خودشان در عمل در طول تاریخ و در تاریخ معاصر به شنیع ترین وجه در حق ملتها و مردم خود مرتکب شده و هنوز هم می شوند.

حضور گسترده مردم در مراسم امروز تشییع شهدا، محور توییت رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت قرار گرفت که با اشتراک‌گذاری تصویری از این مراسم نوشت: این صدا و سیمای واقعی ملت ایران است. سیمای مقاوم و نازنین آنان را ببینیم و صدای رسا و پرطنین‌شان را بشنویم. رحمت و رضوان الهی بر ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی.

همچنین به گفته سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران شرکت مردم در این مراسم یکی از جلوه‌های حضور مردم در جبهه حق بود و مردم در عمل ثابت کرده‌اند که در جبهه حق حضور داشته و هیچ‌گاه مغلوب جبهه باطل نمی‌شوند.

****

ادامه حواشی پرواز ناتمام همسر و دختر علی دایی هم باعث شد که امروز مرکز رسانه قوه قضائیه در توضیحاتی تاکید کند که هیچ اطلاعیه‌ای درباره خانواده علی دایی صادر نکرده است.

ماجرا از این قرار است که دیروز همسر و دختر علی دایی با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان تهران را به مقصد دوبی ترک کرده بودند اما این پرواز پس از ساعتی در کیش به زمین نشست و این دو نفر را از هواپیما پیاده کردند.

در پی این ماجرا خبری به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه با موضوع ماجرای ممنوع الخروجی خانواده علی دایی در فضای مجازی منتشر شد و هنوز این خبر در برخی صفحات در حال انتشار است.  در حالی که مرکز رسانه قوه قضائیه تاکید دارد هیچ اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر نکرده و گواه آن را خروجی خبرگزاری رسمی قوه قضاییه (میزان) مطرح می کند که چنین خبری را منتشر نکرده است.

و اما به دنبال ادعاهای نرگس محمدی مبنی بر طرح مطالبی درخصوص آزار جنسی از سوی برخی بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اعلام کرده است در بازدیدی که دبیر این ستاد از زندان زنان(قرچک)  داشته مطلب و یا شکایتی درخصوص آزار جنسی مطرح نشده است که بخواهد مورد پیگیری قرار گیرد.

****

در دانشگاه دافوس هم امروز، فرمانده کل ارتش در یک نشست هم اندیشی به گفت وگو و تبادل نظر با دانشجویان دوره ۳۳ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش پرداخت و دانشجویان حاضر نیز ضمن بیان دیدگاه ها و راهکارهای مد نظر، سوالات خود را مطرح کردند.

در این جمع دانشجویی، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی با بیان اینکه ما الان در جنگ قرار داریم، گفت: در جنگ هر کس که بواسطه گفتن یا نگفتن مطلبی و همچنین انجام کار یا عدم انجام فعلی به دشمن کمک کند یا موجب سوءاستفاده دشمن شود در جایگاه خادم نیست.

****

همزمان با شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، مراسم عزاداری با حضور حضرت آیت الله خامنه ای و جمعی از مردم، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد و در این مراسم در حضور رهبر انقلاب اسلامی موضوع «جهاد تبیین» و ملزومات آن تشریح و به نقش حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در جهاد تبیین در شرایط خاص آن زمان اشاره شد.

به همین مناسبت، یکی دیگر از جلسات دوره ای رییس جمهور سابق ایران با مسئولان دولت‌ سابق نیز برگزارشد و حسن روحانی در این جلسه به نقش برجسته سه زن در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت:ما اسلامی را قبول داریم که در آن زن مایه مباهات جامعه است و می‌تواند برای زنان و مردان الگو باشد؛ چنانکه حضرت فاطمه اطهر(س) الگوی همه ما مسلمان‌هاست. ما اسلام رحمت و رحمانی را قبول داریم که مورد نظر پیامبر اسلام و ائمه هدی بود. اسلامی که در آن پیامبر(ص)، دخترکشی را رذیلت و تکریم زن را فضیلت می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha