• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401102718830
  • خبرنگار : 30057

با امضای موافقت‌نامه‌ای محقق می‌شود

صندوق خطرپذیر در حوزه پتروشیمی تاسیس می‌شود

صندوق خطرپذیر در حوزه پتروشیمی تاسیس می‌شود
عکس تزئینی و آرشیوی است

با انعقاد موافقت‌نامه‌ای میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و یک شرکت سرمایه‌گذاری، صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) به منظور تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان صنعت پتروشیمی تاسیس می‌شود.

به گزارش ایسنا، طی برگزاری مراسمی در محل ساختمان معاونت علمی،  موافقت نامه همکاری میان روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی،‎ فناوری و‎اقتصاد‎ دانش بنیان رئیس‌‎جمهوری‎ و‎ علی‌عسگری مدیر شرکت سرمایه‌گذاری حوزه پتروشیمی به امضا رسید.

موضوع این موافقت‌نامه همکاری در ‎زمینه سرمایه ‎گذاری، توسعه فناوری و کارآفرینی، با محوریت ارتقای بهره ‎وری، افزایش ظرفیت فناورانه و توسعه‌ای برای حل مسائل و چالش‌‎های تولید و خدمات در زمینه تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی و خلق ارزش سالانه تا ۲ میلیارد دلار و دانش‌بنیان در زنجیره صنعت پتروشیمی است.

این موافقت‌نامه اهدافی چون تاسیس صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) به منظور تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان صنعت پتروشیمی با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی و تعریف مگاپروژه‎‌های دانش ‎بنیان در داخل واحدهای تحقیق و توسعه هلدینگ و کمک به پیشبرد آن از طریق ایجاد همکاری با شرکت‎‌های دانش‎‌بنیان (شروع ۵ مگاپروژه) را دنبال می‌کند.

ایجاد ارتباط مؤثر و فعالانه میان هلدینگ و شرکت‌های دانش ‎بنیان با هدف رفع نیازهای صنعتی به تعداد ۱۰۰عدد،  شناسایی و ایجاد زنجیره ارزش و توسعه محصولات جدید فناورانه با استفاده از توسعه پارک‌های پتروشیمیایی، تامین خوراک، تجهیزات، دانش‎ فنی و غیره در هلدینگ به کمک شرکت‎های دانش‌‎بنیان و فناور با هدف توسعه ۵۰ محصول جدید فناورانه از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

تامین نیروی انسانی ماهر و نخبه با استفاده از ظرفیت‌های طرفین و جذب حداکثر ۲۰ درصد از نیاز منابع انسانی هلدینگ از طریق برگزاری آزمون‌های مشترک و همچنین برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان و بورس ۲۰ نفر جهت اشتغال در هلدینگ و شرکت‌های تابعه پس از تایید هیات مدیره هلدینگ و شرکت‌های تابعه از دیگر محورهای این همکاری دو جانبه به شمار می‌رود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha