• شنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۴:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401111914975
  • خبرنگار : 71038

یک کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد

زلزله سوریه؛ امتحانی برای برخی از کشورها و نظام‌های سیاسی

زلزله سوریه؛ امتحانی برای برخی از کشورها و نظام‌های سیاسی

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: برخی از کشورها این ادعا را مطرح می‌کنند که به بهانه تحریم‌ها نمی‌توانند به مردم زلزله زده سوریه کمک کنند؛ در حالیکه به نظر می‌رسد این یک بهانه است و بیشتر علت عدم ارسال کمک‌ها مسائل سیاسی است.

حسین رویوران در گفت‌وگو با ایسنا،  در پاسخ به این سوال که برخی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند که به خاطر تحریم‌های ناشی از قانون سزار نمی‌توانند به مردم زلزله زده سوریه کمک کنند، گفت: به نظر من تحریم‌ها یک بهانه است. چرا که تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه سوریه با عنوان قانون سزار شامل کمک‌های انسان دوستانه از جمله مواد غذایی، دارویی و امدادی نمی‌شود.

وی با اشاره به نوع موضع گیری‌های مقامات آمریکایی در مورد این زلزله و کمک به سوریه اظهار کرد: به نظر می‌رسد که برخی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل تحریم‌های آمریکا را برای عدم همکاری با دولت سوریه جهت کمک به زلزله زدگان این کشور بهانه کرده‌اند و در واقع نمی‌خواهند کاری انجام دهند. در حالیکه همانطور که اشاره شد قانون سزار و تحریم‌های یکجانبه آمریکا در چارچوب این قانون شامل مواد غذایی، دارویی و امدادی نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: به نظرم زلزله سوریه امتحانی است برای برخی از کشورها و نظام‌های سیاسی مبنی بر اینکه تا چه حد با مسائل اینگونه‌ای برخورد انسانی دارند و از برخورد سیاسی دوری می‌کنند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که همچنان سرنگونی نظام سیاسی موجود در سوریه، یک پروژه اولویت دار برای برخی از کشورها و نظام‌های سیاسی است و آنها بر اساس آن حرکت می‌کنند و عدم کمک به مردم سوریه به خاطر تحریم‌ها بهانه‌ای بیش نیست و این عدم کمک در راستای پیشبرد پروژه مورد اشاره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha