• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401120704839
  • خبرنگار : 50039

در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد؛

اتمام حجت دستگاه قضا با متخلفان ساخت مجدد آب‌بندان در گرگانرود

اتمام حجت دستگاه قضا با متخلفان ساخت مجدد آب‌بندان در گرگانرود

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از تخریب ۶۳ آب‌بندان غیرمجاز که در بستر رودخانه گرگانرود احداث شده بود، خبر داد و گفت: اگر مجدد به ساخت و آبگیری آب‌بندان‌های تخریب شده اقدام شود، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

حیدر آسیابی صبح امروز یک‌شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای حفظ حقوق عامه ۶۳ آب‌بندان غیر مجاز که در بستر رودخانه گرگانرود از توابع شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان احداث شده بود، تخریب شد، اظهار کرد: ساخت آب‌بندان‌های غیرمجاز در مسیر این رودخانه، صنعت کشاورزی را در مناطق پایین دست در معرض نابودی قرار داده بود که رسیدگی به این موضوع با درخواست جمعی از کشاورزان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه از باب پیگیری حقوق عامه از طریق شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان به این موضوع مهم ورود و رسیدگی آغاز شد، ادامه داد: در اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، پس از پایان فصل برداشت ماهی، کار تخریب این آب‌بندان‌ها با همکاری خود مالکان و پیگیری دادستان گنبدکاووس، آب منطقه‌ای و فرمانداری و نیروی انتظامی این شهرستان از بهمن ماه سال جاری آغاز شد.

وی از تداوم بررسی‌ها و شناسایی ۷۵ آب‌بندان غیرمجاز با ظرفیت آبگیری ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در بستر رودخانه گرگانرود خبر داد و خاطرنشان کرد: با آبگیری این تعداد آب‌بندان که بیشتر برای پرورش ماهی مورد استفاده قرار می‌گرفت، آبی به مناطق و اراضی کشاورزی پایین دست رودخانه نمی‌رسید.

آسیابی آب‌بندان‌های تخریب شده تا به امروز را ۶۳ فقره برشمرد و گفت: با تخریب این آب‌بندان‌ها بیش از ۵ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است و ۱۲ فقره آب‌بندان باقیمانده نیز تا پایان اسفند تخریب و آب موجود در آنها نیز رهاسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب ذخیره شده در این آب‌بندان‌ها سبب می‌شد تا مخزن سد وشمگیر در مسیر انتهای رودخانه گرگانرود آبگیری نشود، خطاب به متخلفان هشدار داد: اگر بار دیگر نسبت به ساخت و آبگیری آب‌بندان‌های تخریب شده اقدام کنند، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل و به طور جد با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha