• پنجشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۰:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402011707405
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول خبر داد:

برخورد محیط زیست لرستان با ۲۰۲۲ مورد شکار و صید غیرقانونی و کشف ۲۰۷ اسلحه

برخورد محیط زیست لرستان با ۲۰۲۲ مورد شکار و صید غیرقانونی و کشف ۲۰۷ اسلحه

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از برخورد محیط زیست با ۲۰۲۲ مورد شکار و صید غیرقانونی و کشف ۲۰۷ اسلحه در استان خبر داد.

علی سالاروند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملکرد سال گذشته اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، اظهار کرد: در  این مدت با ۱۷۹۷ مورد صیدغیرمجاز آبزیان برخورد شده که از آنان ۱۸۲۷ قطعه انواع ماهی کشف و ضبط شده است.

وی اظهار کرد: همچنین با ۱۲۵ مورد شکار غیرمجاز پرندگان شامل ۶۹ کبوتر، ۵۳ کبک، یک فلامینگو و ۲ تیهو و ۱۰۰ مورد شکار غیرمجاز پستانداران شامل ۴۰ بز کوهی، ۳۰ گراز، یک گرگ، ۱۳ قوچ، ۲ تشی، ۱۳ کل و یک گورکن برخورد شده است.

این مسئول افزود: از مجموع کشفیات شکار غیرمجاز پستانداران ۳۶ راس بزکوهی، ۱۳ راس قوچ و ۲۰ راس گراز از طریق عکس گوشی و بازرسی منزل متخلف کشف شده و زمان و مکان دقیق تخلف نامشخص بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه در این مدت ۱۱ مورد زنده‌گیری پستانداران گراز، تشی، سنجاب، خرگوش، گرگ، شغال و روباه گزارش شده است، بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۵۸ مورد زنده‌گیری پرندگان شامل  عقاب، کوکوی شاخدار، جغد، کبک، تیهو، سارگپه، دلیجه، پرستو، سهره، باکلان، بوتیمار و کبوتر و یک مورد صید غیرمجاز خزندگان (مار) گزارش و برخورد با شروع به شکار و صید ۲۲۶ مورد بوده است.

سالاروند، کشف ۵۵ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده در استان خبر داد و گفت: این ۵۵ مورد شامل تاکسیدرمی بزکوهی، خوتگاه، کبوتر، گنجشک، باقرقره، شاهین، ترفه، کل، پوست سمور، راسو، شیرکوهی، کاراکال، مارال، قرقاول، اردک، زنبورخوار، سنجاب، روباه و قوچ بوده است.

وی افزود: تمام تاکسیدرمی‌های مکشوفه فوق از طریق بازرسی منزل و دوربین موبایل متخلفین کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از کشف ۳۴ قبضه سلاح غیرمجاز شامل ۲۹ قبضه ساچمه‌زنی و ۵ قبضه گلوله‌زنی خبر داد و افزود: همچنین ۱۷۳ قبضه سلاح مجاز شامل ۱۳۶ قبضه ساچمه‌زنی و ۳۳ قبضه گلوله‌زنی و سه بادی و همچنین ۵ سلاح جنگی شامل دو قبضه کلاشینکف، یک قبضه کلت کمری، یک قبضه ژ-۳ و یک قبضه کلت دستساز در سال گذشته کشف و ضبط شده است.

سالاروند به سایر ادوات و وسایل کشف شده اشاره کرد و  ادامه داد: در این مدت ۱۶۲۰ مورد کشف و ضبط شده که شامل ۱۶۰ تور ماهیگیری، ۹ دوربین، یک موتور برق، ۱۲۶ قلاب، ۹۰۹ فشنگ ساچمه‌زنی، ۳۱۰ فشنگ گلوله‌زنی، یک کیلو ساچمه، و… بوده است.

مدیرکل  حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: از تمام دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود هرگونه تخلف زیست محیطی را با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha