• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402020602650
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

این درد را پایانی است...

این درد را پایانی است...

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی(محکم) در خراسان جنوبی گفت: چند روزی است ویزیت و عمل جراحی کودکان دچار ناهنجاری مادرزادی با حضور پزشکان موسسه خیریه محکم در بیمارستان رازی بیرجند آغاز شده است.

آمده‌اند تا مرهمی باشند بر بیماری‌هایی که مادرزادی نامیده شده‌اند و سال‌هاست و از زمان تولد با عده‌ای از مردمان این سرزمین همراه هستند. مردمانی که شاید شرایط حضور در شهرهای بزرگ‌تر را برای انجام اعمال جراحی نداشتند و اکنون با حضور پزشکان در این سرزمین راه علاجی برای این بیماری‌ها پیدا شده است.

خراسان‌جنوبی، مقصد گروه خیرخواهانه پزشکی شد و هم اکنون این تیم در بیمارستان رازی بیرجند مستقر و در حال انجام اعمال جراحی هستند. این روزها زمانی که وارد صحن بیمارستان رازی بیرجند می‌شوی، با انبوهی از جمعیت مواجه می‌شوی که برای درمان عزیزترین افراد خود به اینجا آمده‌اند. مادرانی که به درمان فرزندانشان امید دارند، تازه عروسی که برای درمان همسرش به اینجا آمده و پدری که آرزویی جز زیبا شدن دوباره لبخند کودکش ندارد.

به گزارش ایسنا، با همکاری مسئولان موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی(محکم) و مسئولان استانی امکان استقرار همراهان بیماران به صورت رایگان در محل‌هایی که فراهم شده، مهیا شده است.

حسین خوش‌آیند، مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی(محکم) در خراسان جنوبی در مورد سفر تیم پزشکی خیریه، به ایسنا گفت: موسسه خیریه محکم از سال گذشته در استان راه اندازی شده و طی پنج مرحله حضور پزشکان این موسسه در بیمارستان رازی بیرجند حدود هزار بیمار معاینه و درمان شدند.

وی افزود: در مرحله ششم اجرای این طرح، تیم پزشکی این موسسه شامل ۳ پزشک متخصص جراحی کودکان تا ۹ اردیبهشت در بیمارستان رازی بیرجند مستقر هستند و چند روزی است ویزیت و عمل جراحی کودکان دچار ناهنجاری مادرزادی با حضور پزشکان موسسه خیریه محکم در بیمارستان رازی بیرجند آغاز شده است.

مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی(محکم) در خراسان جنوبی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در مدت اقامت این تیم، حدود ۱۰۰ کودک با ناهنجاری‌های مادرزادی معاینه و حدود ۲۰ عمل جراحی به صورت رایگان انجام شود؛ پس از بررسی و  ویزیت، افرادی که درمانشان نیاز به امکانات بیشتری داشته باشد به بیمارستان‌های تهران و مشهد اعزام می‌شوند.

خوش‌آیند با بیان اینکه این تیم تا تا نهم اردیبهشت در بیمارستان رازی بیرجند اقامت دارند، تصریح کرد: موسسه خیریه محکم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بیمارستان رازی تاکنون سفرهای مختلفی به استان برای مداوا و معالجه افراد با ناهنجاری مادرزادی انجام داده است و انجام اعمال جراحی و پیگیری مداوای افراد بی بضاعت در نقاط مختلف استان از جمله اقدامات خیرخواهانه این موسسه به شمار می‌رود.

مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی(محکم) در خراسان جنوبی ادامه داد: موسسه خیریه محکم موسسه‌ای حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی و یا نقص تکاملی بدو تولد است که در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و در سطح کشور نمایندگی دارد و پزشکان این موسسه به صورت جهادی شهرهای که جراحی اطفال ندارند بیماران آن شهرها را درمان می‌کنند.

خوش‌آیند اظهار کرد: این موسسه طی سال‌های افتتاح تا کنون فعالیت‌های متنوعی انجام داده است که عبارتند از ایجاد بانک اطلاعاتی بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی، راهنمایی و کمک به تهیه و تامین دارو و درمان پزشکی مورد نیاز بیماران، حمایت مالی و معنوی از خانواده‌های بیماران نیازمند و همکاری با دیگر موسسات در زمینه کمک به بیماران و درمان آنان و بهره گیری از تجربیات، آمار و نتایج تحقیقات آنان.                     

وی تصریح کرد: تهیه کتاب و آموزش ناهنجاری‌های مادرزادی برای پزشکان، امکان مشاوره حضوری یا تلفنی با پزشکان موسسه ارتباط با مددکاران یا رابطین موسسه در بیمارستان‌ها برای هدایت بیماران برای درمان و راه اندازی بخش‌های جراحی اطفال برای درمان برخی از نابهنجاری‌های تحت پوشش و اجرای طرح بیماریابی نوزادان و کودکان دچار ناهنجاری های مادرزادی در حاشیه شهرها از دیگر فعالیت‌هاست.

این تیم در استان حضور یافته تا راه درمان بیماریهایی که در زندگی کودکان خلل ایجاد کرده را بگشایند. هم استانی‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۱۶۲۶۰۵۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha