• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402023019313
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده مردم خاش:

افغانستان زودتر نسبت به رهاسازی آب به سیستان اقدام کند

افغانستان زودتر نسبت به رهاسازی آب به سیستان اقدام کند

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخشهای کورین و نصرت آباد زاهدان سیستان و بلوچستان گفت: نگاه مقام معظم رهبری و مسوولان در دولت سیزدهم به استان مثبت بوده و تاکنون جهش خوبی را در اجرای طرح‌های توسعه‌ ای شاهد بوده ایم.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا افزود: سفر چندین باره رییس جمهور و اعضای دولت به سیستان و بلوچستان و پیگیری مطالبات مردم با انجام دیدارهای مردمی و آشنا شدن با مشکلات مردم از نزدیک، قطعا مثبت بوده و به گره گشای از مشکلات و کمبودها کمک می کند.

وی بیان کرد: توسعه سواحل مکران و افتتاح پروژه های مهم آب رسانی و برق رسانی و پیگیری حق آبه ایران از افغانستان و نیز تقویت ارتباطات با مسوولان و مردم دو کشور ایران و پاکستان دارای اثرات مثبتی بوده که از هر جهت می تواند به کاهش دغدغه‌های مردم کمک کند.

وی ادامه داد: تامین آب شرب مردم روستایی و افتتاح پروژه های برق و رونق دادن به تجارت مرزی در جنوب استان سیستان و بلوچستان امید آفرین بوده و امیدواریم برای حوزه خاش نیز شاهد توسعه سرمایه‌گذاری های دولت باشیم.

حسین زهی ادامه داد: در حوزه راهها و تجارت مرزی خاش و تامین آب شرب مورد نیاز مردم باید شاهد اقدامات موثر و جدی تر دولت باشیم و اگر پروژه‌های عمرانی در حوزه راهها مانند جاده مرزی روتک و جاده های دو بانده خاش به زاهدان و ایرانشهر و سراوان و ارتقای جاده خاش به میرجاوه و تکمیل جاده گوهرکوه به بزمان و خاش به ایرندگان و مهرستان زودتر به مرحله تکمیل و بهره برداری برسند، بسیاری از مشکلات مردم به حداقل می رسد.

وی اظهار کرد: پیگیری برای تامین آب مورد نیاز دریاچه هامون و چاه نیمه ها از سوی رییس‌جمهور قابل تقدیر بوده و از مقامات دولت افغانستان می خواهیم به تعهدات خود عمل و زودتر نسبت به رهاسازی آب به دشت سیستان اقدام کنند، زیرا حیات منطقه وابسته به همین حق آبه بوده و حق مردم سیستان است که به آن برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha