• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402023119539
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در حفاظت از آثار و جاذبه های میراثی سمنان

لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در حفاظت از آثار و جاذبه های میراثی سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به گستردگی آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی در استان بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در حفاظت و حراست از این آثار و جاذبه ها به عنوان سرمایه های استان ، تاکید کرد.

 سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان به بهانه هفته میراث فرهنگی در دیدار با رئیس و معاونان میراث فرهنگی استان اظهار کرد: اقشار مختلف مردم بهترین و موثر ترین حافظان و پاسداران میراث فرهنگی در جای جای استان هستند که‌ باید به بهترین‌ نحو ممکن از این ظرفیت و پتانسیل اجتماعی استفاده شود.

 استاندار سمنان افزود: در دوره فعلی ، اقدامات خوبی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تا به امروز شکل گرفته است که جای تقدیر دارد.

 وی ادامه داد: حفاظت و نگهداری از میراث کهن ایرانی با یک همت مضاعف و اقدامات جهادی توسط مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تمامی سطح‌ استان، امری ارزشمند است.

هاشمی خاطرنشان کرد: انتخاب سمنان به عنوان نماینده کشور در اتحادیه انجمن مسیر جاده ابریشم نیز از دیگر اقداماتی است‌ که تحول خوبی را به همراه خواهد داشت.

 استاندار سمنان گفت: توانمند سازی و ایجاد اشتغال در سطح‌ روستاهای استان به خصوص در روستاهای هدف گردشگری و توسعه و رونق بومگردی، برگزاری جشنواره های بومی‌ و محلی ویژه محصولات و صنایع دستی هر روستا و افزایش مدت ماندگاری مسافر باید بیش از پیش مَد نظر و توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه میراث فرهنگی تاکید و تصریح کرد: دهیاری ها می توانند یکی از حافظان بسیار خوب میراث فرهنگی در سطح‌ استان باشند که‌ باید از این‌ پتانسیل به‌ خوبی بهره برد.

هاشمی همچنین در جلسه کارگروه استانی رصد و پایش وضعیت‌ آرد، نان و گندم  عنوان کرد: جلوگیری از بحث قاچاق آرد و افزایش دقت در پخت و همچنین‌ تقویت مشتری مداری از محاسن اجرای این طرح است.

 استاندار سمنان گفت: مدیریت تخصیص و توزیع سهمیه آرد بین خبازی ها با محوریت تسهیل در دسترسی سریع و آسان مردم به نان با کیفیت و جلوگیری از تشکیل صف های طولانی، در دستور کار باشد.

استاندار سمنان افزود: کیفیت نان همچنان در برخی از شهرستان ها مناسب نیست، اقدامات و بازرسی های تخصصی باید در راستای افزایش کیفیت نان همچنان ادامه یابد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه خرید تضمینی گندم در استان، به خوبی عمل شد، در سال جاری نیز ضرورت دارد تا مراکز خرید با امکانات و تجهیزات مناسب، آمادگی‌ کامل برای ایجاد بستر خرید گندم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha