• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402030100324
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

استقرار سامانه آب و هوای نسبتاً ناپایدار در دشت کاشان

استقرار سامانه آب و هوای نسبتاً ناپایدار در دشت کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی، نشانگر استقرار جوی نسبتاً ناپایدار تا روز یکشنبه آینده در مناطق مختلف دشت کاشان است که با فعالیت این سامانه افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید، توفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک محلی و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا از روز دوشنبه با روند افزایش به ۳۸ درجه بالای صفر در روز پنجشنبه برسد، اما در روز جمعه سه درجه کاهش داشته و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دمای هوا به ترتیب ۳۶ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی افزود: پدیده غالب جوی در روز دوشنبه به صورت صاف تا کمی ابری همراه با  وزش باد پیش‌بینی می‌شود که سرعت باد در این روز به ۱۸ متر بر ثانیه می‌رسد. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هوای صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با سرعت ۱۸ متر بر ثانیه خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، پدیده غالب جوی در روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت نیمه‌ابری، احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اما برای روز شنبه آینده، هوا قسمتی ابری و احتمال بارش پراکنده قابل انتظار است.

وی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی سفارش می‌کنند که غله کاران منطقه کاشان با توجه به وزش باد در ساعت عصرگاهی هفته جاری، عملیات برداشت محصول خود را در نیمه اول روز انجام دهند و به علت باقیمانده سموم، از سم‌پاشی شیمیایی گل‌های محمدی خودداری شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان افزود: با توجه به افزایش دما نسبت پایش آفات مکنده خصوصاً انواع سنک‌ها و سن قرمز و پسیل پسته در باغ‌های پسته انجام شده و در صورت مشاهده آفت، طبق نظر کارشناسان کشاورزی اقدام کنند.

ارغوانی تأکید کرد: کشاورزان منطقه کاشان، از سم‌پاشی یا محلول‌پاشی مزارع و باغ‌ها در زمان وقوع بارش، وزش باد و در شرایط با رطوبت بالا خودداری کرده و گلخانه‌ها را بازبینی کرده و از وضعیت مطلوب پوشش گلخانه و استحکام سازه به دلیل پیش‌بینی باد شدید، مطمئن شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha