• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402032113517
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۱ خرداد؛ دیدار رهبری با مسئولان صنعت هسته‌ای/محاکمه ۳۰۰ مدیر در حوزه مفاسد اقتصادی

اخبار سیاسی ۲۱ خرداد؛ دیدار رهبری با مسئولان صنعت هسته‌ای/محاکمه ۳۰۰ مدیر در حوزه مفاسد اقتصادی

«دیدار مسئولان صنعت هسته‌ای با رهبر انقلاب»،‌ «معرفی وزیر پیشنهادی صمت»، «محاکمه ۳۰۰ مدیر در حوزه مفاسد اقتصادی» و ... از موضوعات مهم خبری امروز حوزه سیاست (بیست و یکم خرداد ماه ۱۴۰۲) بود که می توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، جمعی از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر «توسعه تجاری‌سازی محصولات و خدمات هسته‌ای» و «افزایش همکاری‌های علمی با کشورهای همسو و غیرمعارض به منظور استفاده هر چه بیشتر از امکانات و پیشرفت‌های دنیا»، در توصیه‌ای دیگر گفتند: موضوع تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را که چند سال قبل اعلام کردیم، جدی بگیرید و این هدف‌گذاری را به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال کنید.

ایشان در این زمینه کار بر روی ایجاد نیروگاههای با ظرفیت پایین و رایج در دنیا را ضروری دانستند و گفتند: کشور در بخش‌های مختلف به اینگونه نیروگاهها نیاز دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان صنعت هسته‌ای را کلید پیشرفت ایران در بخش‌های مختلف خواندند و گفتند: بومی شدن صنعت بسیار مهم هسته‌ای نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.

مقام معظم رهبری همچنین به مدت یک ساعت و نیم از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند.

در همین مراسم رییس سازمان انرژی اتمیدستاوردهای هسته‌ای را حاصل تلاش جوانان متعهد و دانشمندان سازمان انرژی دانست و یادآور شد: این دستاوردها در شرایط سنگین تهدید و تحریم‌های دشمنان صورت گرفت. دستیابی به فناوری‌های پیچیده هسته‌ای در این شرایط سخت به‌هیچ‌وجه راحت نبوده است؛ اما دانشمندان جوان کشورمان بدون استفاده از ظرفیت بیگانگان به آنها دست یافتند.

همچنین سخنگوی سازمان انرژی اتمی پس از این دیدار گفت: رهبری تأکید کردند باید به نیروی انسانی توجه شود و فکر می‌کنم این فرمایشات باید نصب العین مدیران سازمان قرار گیرد که موجب پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت خواهد بود.

بیانات صبح امروز مقام معظم رهبری در دیدار با دانشمندان، متخصصان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی و رسانه‌های خارجی به دنبال داشت.

****

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، محمدرضا صباغیان نسبت به محرومیت علیرضابیگی از نطق ۷ دقیقه ای در جلسات علنی مجلس انتقاد کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به او توضیح داد:  شورای نظارت بر رفتار نمایندگان نامه‌ای را به هیات رئیسه نوشته و در آنجا بحثی داشته و بر این اساس است که آقای علیرضا بیگی اجازه نطق ندارند. این تصمیم در هیات رئیسه گرفته نشده بلکه تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است.

در همین جلسه احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس نامه معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را اعلام وصول کرد و افزود: جلسه‌ بررسی صلاحیت این گزینه پیشنهادی یکشنبه هفته آینده (۲۸ خردادماه) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت رئیس جمهور هم حضور پیدا کرده تا ضمن دفاع از آقای علی‌آبادی لایحه برنامه هفتم را هم تقدیم مجلس شورای اسلامی کند. 

*گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

****

رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد که در سال گذشته و در حوزه جلوگیری از فساد و رانت خواری بیش از ۳۰۰ نفر از مدیران متخلف در ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی در پرونده‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد تعقیب و محاکمه قرار گرفتند.

علی القاصی در این باره اظهار کرد: اقدامات همکارانم در پرونده‌ها و موضوعات خاص در رابطه با عناصر تروریستی و کسانی که توسط سرویس‌های معاند و دشمن اقدامات ضد امنیتی و خرابکارانه را در سنوات گذشته و در اقصی نقاط کشور داشتند، برجسته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha