• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402032415958
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۴ خرداد؛ آزادسازی پول های بلوکه شده در برخی کشورها/تماس حمید نوری با خانواده

اخبار سیاسی ۲۴ خرداد؛ آزادسازی پول های بلوکه شده در برخی کشورها/تماس حمید نوری با خانواده

«پول‌های بلوکه شده ایران»،‌ «ساعت کار ادارات»، «استعفای محسن رضایی» و ... از موضوعات مهم خبری امروز حوزه سیاست (بیست و چهارم خرداد ماه ۱۴۰۲) بود که می توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران در عراق با هماهنگی آمریکا را تایید کرد.

متیو میلر در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، درباره مجموع منابع بلوکه شده ایران در عراق نیز گفت: با توجه به اینکه تعاملات مستمر ما با عراق ادامه دارد و معاملات اقتصادی در حوزه‌های مختلف انرژی انجام می‌شود، رقم منابع همواره در حال تغییر است.

امروز همچنین معاون اول رئیس جمهوری از آزادسازی پول‌های بلوکه شده در برخی کشورها، خبر داد و افزود: در باقی کشورها هم مقدمات آزاد شدن فراهم شده تا مسائل به نتیجه برسد.

محمد مخبر در جلسه امروز هیات وزیران هم به برخی انتقادات در خصوص تغییر ساعت کار اداری کشور اشاره کرد و از سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواست تا با همکاری وزارت نیرو، به انتقادات مطرح توجه و تصمیمات لازم را در جهت اصلاح این طرح اتخاذ کنند.

در حاشیه همین جلسه، خبرنگاران درباره علت استعفای محسن رضایی از سخنگوی دولت سوال کردند و علی بهادری جهرمی در پاسخ گفت: باتوجه به اینکه اخیرا رهبری در ساختار شورای هماهنگی سران قوا تغییراتی ایجاد کردند و ضروری بود بر دبیرخانه این شورا تمرکز بیشتری انجام شود به همین دلیل آقای محسن رضایی از سمت معاونت اقتصادی دولت استعفا دادند و حکم جدیدی برای دبیرخانه برای وی صادر شد.

گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک دنبال کنید.

****

در پی مسدود شدن مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج بر اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس، رئیس جمهور پیگیر موضوع افت فشار آب در برخی مناطق تهران شد.

سید ابراهیم رئیسی در بین ملاقات‌ها و برنامه‌های متعدد خود در جریان سفر به آمریکای لاتین، در تماس تلفنی با معاون اول و وزیر نیرو، موضوع افت فشار آب در برخی مناطق تهران را پیگیری و بر تسریع در حل کامل مشکل تأکید کرد.

****

امروز فرزند حمید نوری تبعه ایرانی بازداشت شده در سوئد با انتشار توییتی از تغییر وضعیت پدرش نوشت و توضیح داد: به لطف خدا و دعای دوستان و فشارهای سیاسی و رسانه‌ای باعث شد بالاخره سوئد دست از یکی از رفتارهای ضدبشری خود بردارد و پدرم بعد از یک سال تماس گرفتند. خوشحالم که با پدرم صحبت کردیم البته همچنان در انفرادی است و همچنان پیگیریم تا دادرسی ناعادلانه او پایان یابد و از بند اسارت آزاد گردد.

لازم به ذکر است که حمید نوری بر اساس ادعاهای واهی و متناقض اعضای گروهک تروریستی منافقین از روز ۱۸ آبان سال ۹۸ در هنگام ورود به فرودگاه استکهلم از سوی پلیس سوئد بازداشت و این روند غیرقانونی و غیر انسانی تاکنون در مورد وی ادامه داشته است.

****

محمد جواد ظریف  امروز با انتشار تحلیلی در صفحه اینستاگرام خود به بررسی ساختار کنونی جامعه بین‌الملل و نظم جهانی  پرداخت.

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران که در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران مشغول به فعالیت است، با بیان این که نظم جهانیِ در حال ظهور «پسا قطبی» است، تصریح کرد: تلاش سه دهه‌ای برای ایجاد یک نظم هژمونیک تک‌قطبی از طریق «جنگ‌های بی‌پایان»، «امنیتی‌سازی» و «اجبار اقتصادی» موفق نبوده است، در حالی که رنج‌های سنگین، زیان‌های انسانی نابخشودنی و اتلاف گسترده منابع بشر را بر جای گذاشته است.

وی همچنین تاکید کرده است که در روابط بین‌الملل «بازی‌های با حاصل جمع صفر» میسر نیست. کنشگری‌ها یا «حاصل جمع مثبت» یا «حاصل جمع منفی» ببار خواهد آورد.

****

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از انهدام یک تیم تروریستی توسط سپاه خبرداد.

در این اطلاعیه آمده است: یک تیم مسلح که قصد انجام اقدامات تروریستی در جنوب شرق کشور را داشت ؛توسط رزمندگان واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب استان رهگیری و شناسایی و قبل از هر اقدامی منهدم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha