• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402052213707
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۲ مرداد؛ مخالفت با فوریت بودجه‌ای/مصوبه‌ای برای کارگران ساختمانی

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۲ مرداد؛ مخالفت با فوریت بودجه‌ای/مصوبه‌ای برای کارگران ساختمانی

مخالفت مجلس با فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲، اصلاح طرح ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن از مهمترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیست و دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی  مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی تقاضای دولت برای بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ با قید دو فوریت،‌ گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی (اعاده شده از شورای نگهبان)،‌ گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه همچنین تقاضای رسیدگی به لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) از سوی عده‌ای از نمایندگان مطرح شد و مورد موافقت مجلس قرار گرفت.

ناطقین مجلس

آزادی خواه: سه قوه برای حمایت از تولید مامور هستند

نماینده مبارکه: کارمندان دولت و وزرا در شرایط جنگ ترکیبی نقش سربازان و فرماندهان را دارند

سرمدی: به وضعیت بازنشستگان توجه شود

عباسی: دولت دایره انتخاب خود را گسترده‌تر و از مشاوران کارآزموده‌تر استفاده کند

بشیری: لایحه عفاف و حجاب با توجه به همه جوانب مسائل دینی و مذهبی بررسی شود

***

در ادامه جلسه علنی امروز، تقاضای دولت برای بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ با قید دو فوریت مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نمایندگان با تقاضای بررسی این لایحه با دو فوریت مخالفت کردند.

سپس تقاضای یک فوریت این لایحه به رای گذاشته شد که با آن نیز مخالفت شد، لذا این لایحه به صورت عادی اعلام وصول شد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۲ مرداد؛ مخالفت با فوریت بودجه‌ای/مصوبه‌ای برای کارگران ساختمانی

در جریان بررسی تقاضای دولت برای بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ با قید دو فوریت، رییس سازمان برنامه و بودجه که در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، گفت: این لایحه، ناظر بر برخی مشکلات و موانع اجرایی کوچک است که مانع از اجرای کامل قانون بودجه به طور کامل می شود. با این اصلاحات کمک می‌شود احکام قانون بودجه روان‌تر اجرا شود.

داوود منظور در بخش دیگری از توضیحاتش با اشاره به اصلاحات مدنظر دولت در لایحه بودجه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، دولت مکلف به صادرات روزانه ۱.۴میلیون بشکه نفت شد که با تلاش های وزارت نفت توانسته‌ایم از مرز ۱.۴ میلیون بشکه عبور کنیم از این رو از مجلس اجازه می‌خواهیم مازاد ظرفیت تولید نفت را صادر کنیم و منابع حاصل از صادرات را صرف توسعه زیرساخت و تکمیل طرح‌های ناتمام و بازپرداخت بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی و صندوق توسعه ملی شود. این اجازه را دهید تا از ظرفیت صادرات نفت در شرایط صحت تحریم استفاده کنیم.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۲ مرداد؛ مخالفت با فوریت بودجه‌ای/مصوبه‌ای برای کارگران ساختمانی

از دیگر دستورکارهای کار جلسه علنی امروز، بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی بود که با تصویب نمایندگان اصلاح شد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۲ مرداد؛ مخالفت با فوریت بودجه‌ای/مصوبه‌ای برای کارگران ساختمانی

در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی (اعاده شده از شورای نگهبان)، نمایندگان با اصلاح آن موافقت کردند.

بر این اساس با اختصاص ۲۲.۵ درصد از مجموع عوارض صدور پروانه ایجاد یا توسعه، احداث و یا افزایش تراکم ساختمانی، تخریب و نوسازی بنا و تعمیرات اساسی شامل زیربنا، مازاد بر تراکم، پایه مالی، افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح های توسعه‌ای شهری و تغییر کاربری به تجاری به عنوان سهم مالک، برای بیمه کارگران ساختمانی موافقت شد.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

بابایی: وضعیت مشاغل سخت و زیان آور درباره خبرنگاران مشخص شود

بیاتی: همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود

فرخی: قرارگاه‌های نظارت بر بازار در استان‌ها تشکیل شود

مقتدایی: به وضعیت زاینده رود رسیدگی شود

عسگری: نگاه ما رسیدن به خودکفایی گندم در سال آینده است

اوسطی: پول گندم‌کاران پرداخت شود

درخواست توضیح سلیمی از قوه قضائیه درباره خروج فرش‌های سعدآباد از کشور در دولت قبل

اعظمی: جدا کردن سازمان سنجش از وزارت علوم نظارت مجلس را حذف می‌کند

***

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز،‌ سوال ملی مجتبی ذوالنوری از احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عدم رعایت صرفه و منافع مردم و بیت‌المال در واگذاری بخشی از سهام دولت از هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

تعدادی از نمایندگان مجلس هم در تذکرات کتبی خود به مسئولان کشور بر لزوم بازنگری در واردات بیش از نیاز برنج و حل مشکلات کشاورزان و کاهش قیمت برنج داخلی تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha