• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1402060604089
  • خبرنگار : 71498

بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در پایتخت

بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در پایتخت

مدیر برق و کنترل گروه مپنا از بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران خبر داد و گفت: تاکنون ۳ ایستگاه در تهران نصب شده است و با همت وزارت صمت، شهرداری و مپنا تصمیم گرفته‌ایم که تهران را برقی کنیم.

به گزارش ایسنا، موسی رفان امروز در آیین بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران که با حضور وزیر صمت، رییس و اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری و گروه مپنا برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ ایستگاه برنامه‌ریزی شده، شش ایستگاه در پارکینگ‌ها، چهار ایستگاه در بوستان‌ها و مابقی در مکان‌های عمومی احداث خواهند شد، گفت: در این پروژه ۴۴ شارژر سریع، ۵۰ شارژر AC نصب شدند که ۳۰ تا ۲۴۰ کیلوولت هستند و همچنین ۹۱ سوکت شارژ دارند.

وی افزود: صفر تا صد این پروژه ظرف ۲۴ روز انجام‌ گرفت به طوری که نهم مرداد قرارداد امضا و ۵ شهریور ایستگاه‌ها تحویل داده شد.

رفان با اشاره به چالش‌های اجرای این پروژه تصریح کرد: اولین چالش تخصیص مکان و چالش بعدی تامین امنیت بوده است.

مدیر برق و کنترل گروه مپنا، برنامه‌ریزی برای دیماند برق را چالش دیگر اجرای این پروژه برشمرد و افزود: برای احداث ۱۵ ایستگاه مشکلی نداریم اما با افزایش تعداد دچار مشکل می شویم.

رفان با بیان اینکه هماهنگی بین سازمان‌های شهرداری از دیگر چالش‌هاست، اظهار کرد: طرح جامع مطالعاتی شهر تهران را در دستور کار داریم و بر این اساس ۵۰۰۰ دستگاه شارژر ظرف یک سال آماده نصب و راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت تامین خودرو باید توسط شهرداری و وزارت صمت فراهم شود، اظهار کرد: تشکیل یک شرکت مشترک متشکل از شهرداری، مپنا و خودروسازان پیشنهاد شد که بناست متولی نصب و نگهداری و بهره برداری از ایستگاه‌های شارژ باشد، ‌پیش‌نویس این طرح تهیه شده و در فرصت مقتضی به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۵۲

واردات خودروی برقی را آزاد کنید.