• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402061308545
  • خبرنگار : 50455

عضو خبرگان رهبری:

حرکت در مسیر اربعین تمرین ازخودگذشتگی است

حرکت در مسیر اربعین تمرین ازخودگذشتگی است

ایسنا/قم عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) بزرگترین ایثارگری تاریخ را رقم زدند، لذا درس مهم مکتب آن حضرت ایثار و گذشت از خویش برای دیگران است، اظهار کرد: قرآن کریم سفارش به ایثار و فداکاری دارد، همه این مسیر پیاده‌روی تمرین از خودگذشتگی و ایثار بوده و زیارت ما از پاداش فراوانی برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌دولابی، مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه در محفل عزاداری در جمع زائران کربلا که شامگاه ۱۲ شهریورماه در موکب آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف ـ کربلا برگزار شد، به تبیین فضائل زیارت امام حسین(ع) پرداخت و بیان کرد: طبق روایات آتش جهنم به سراغ زائر امام حسین(ع) نمی‌آید، بنابراین شایسته است که زائران گرامی به یاد شهدا، امام و رهبری نیز باشند که این راه نورانی را به روی ما باز کردند.

 به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س) حاج‌ابوالقاسم با اشاره به دعای «اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیایَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»، افزود: انسان مؤمن باید همه دغدغه‌اش این باشد که چه کند شبیه پبامبر(ص) و اهل بیت ایشان باشد، پیمودن این مسیر نورانی اقتدا به رسول گرامی اسلام(ص) وآل آن حضرت است.

حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه انسان باید همه شئون زندگی‌اش برای خداوند متعال باشد و در این صورت مرگ او هم شهادت است، تصریح کرد: کسی که زندگی‌اش برای خداست همه توان و همت او تنها کسب ثروت و مال نیست بلکه ایثار و از خودگذشتگی دارد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه تأکید کرد: سیدالشهدا(ع) این راه طولانی را برای خدمت به مردم پیمودند چون برای آن حضرت نامه نوشتند. اهل بیت(ع) سختی و مصیبت‌های فراوانی را برای هدایت و خدمت به انسان‌ها و بندگان خدا تحمل کردند، ایثارگری در زندگی ائمه اطهار(ع) موج می‌زد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه اظهار کرد: انسان وقتی ایثار می‌کند چنان لذتی می‌برد که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، لذت ارتباط با سیدالشهدا(ع) غیر قابل توصیف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha