• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402061409523
  • خبرنگار : 50616

ارسال ۳۰۷۸ اثر هنرمندان پنج کشور به ششمین دوره اشکواره ملی فرهنگی حسینی

ارسال ۳۰۷۸ اثر هنرمندان پنج کشور به ششمین دوره اشکواره ملی فرهنگی حسینی

ایسنا/مازندران دبیراجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی گفت: هنرمندان ۵ کشور ایران، عراق، سوریه، ترکیه وافغانستان تعداد ۳ هزار و ۷۸ اثر در ۶ بخش "رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه" به دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل ارسال کردند.

"امید خزر" روزسه شنبه به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این تعداد اثر از حدود یک هزار هنرمند وفعال فرهنگی در حدود چهار ماه گذشته تاکنون توسط دبیرخانه این اشکواره دریافت شده است.

وی، بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس با ۱۳۰۰ اثر از ۲۷۸ عکاس وپس ازآن بخش های " شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه" اعلام کرد وادامه داد: همه آثار دریافتی ودرخواست شده از علاقمندان برای شرکت دراین اشکواره دو موضوع مهم ومحوری " امام حسین(ع) و مدافعان حرم " بوده  که در پنج دوره گذشته این اشکواره تا به دوره ششم ثابت مانده است.

دبیراجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، زمان برگزاری این اشکواره را روزهای ۱۶ تا ۲۷ شهریوراعلام کرد و افزود: آثار منتخب از سوی هیات داوران از ۱۶ شهریور با نمایش آثارتئاترخیابانی و به مرور بخش های دیگراین اشکواره درمجتمع های فرهنگی وهنری، نگارخانه ها واماکن زیارتی شهرستان آمل برای شهروندان وعلاقمندان این بخش ها اکران خواهد شد.

به گفته خزر، مراسم افتتاحیه این اشکواره عصرپنجشنبه درآستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران استانی وشهرستانی برگزار خواهد شد.

وی، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

هنرمندان ۵ کشور بیش از ۳هزار اثر به اشکواره ملی فرهنگی حسینی ارسال کردن

دبیراجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی تصریح کرد: همیشه حرف زدن با زبان هنر برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثرگذارتر خواهد بود به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی که زبان هنر می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.

خزر، از اشکواره فرهنگی هنری حسینی به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی، مذهبی درسطح کشور بیان کرد و یادآورشد، با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از پنج  دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه ای اقدام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha