• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402071711401
  • خبرنگار : 71516

رسانه‌های لبنان: محور مقاومت سقف مشخصی از خطوط قرمز را تعیین کرده است

رسانه‌های لبنان: محور مقاومت سقف مشخصی از خطوط قرمز را تعیین کرده است

روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که گروه‌های محور مقاومت سقف مشخصی را از خطوط قرمز خود که دشمن به خوبی از آن آگاه است ایجاد کرده‌اند و در صورتی که دشمن از این سقف مشخص تجاوز کند، جبهه‌های جنگ شعله ور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه به روزنامه الجمهوریه اعلام کردند که بعد از حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در کفرشوبا، طرف‌های بین‌المللی و عربی با نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان تماس برقرار کردند تا اطلاع یابند که حزب‌الله در قبال تحولات میدانی و سیاسی کنونی در غزه چه برخوردی خواهد کرد و آیا دامنه جنگ را از غزه به جنوب لبنان گسترش خواهد داد یا خیر؟ اما پاسخ حزب‌الله این بود که محال است به یک تیم محلی یا خارجی اطلاع داد که حزب‌الله در این جنگ نامحدود با رژیم صهیونیستی چه برخوردی خواهد داشت. اما حزب‌الله لحظه به لحظه روند جنگ در غزه و نتایج آن و روند آن در آینده را پیگیری می‌کند.

منابع اعلام کردند، حزب‌الله لبنان پیش‌بینی می‌کند که جنگ کنونی در فلسطین اندکی طول بکشد. اسرائیل از انجام هرگونه اقدام اساسی برای تغییر معادله جدیدی که بعد از عملیات طوفان غزه ایجاد شد چه در غزه و چه در لبنان عاجز است و تنها می‌تواند حملات و قتل بیشتری را در غزه و کرانه باختری انجام دهد.

این منابع تأکید کردند، اما اگر رژیم صهیونیستی به هرگونه حمله زمینی به غزه یا هرگونه عملیات نظامی در لبنان فکر کند متوجه می‌شود اولا امکان تحقق هرگونه دستاورد میدانی در غزه یک امر دشوار است و دوم اینکه جبهه داخلی به خاطر افزایش کشته شدگان و پخش شدن اجساد آنها در شهرک‌ها و خیابان‌ها دچار فروپاشی شده است و سوم موضوع تحقق وحدت جبهه‌های قوی محور مقاومت از غزه تا لبنان و سوریه و چه بسا کشورهای دیگر است. حمله حزب‌الله به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در شبعا و کفرشوبا نشان دهنده وحدت میدان‌ها است. این مساله باعث شد تا رژیم صهیونیستی اماکنی را در این مناطق و چادر مقاومت را در اطراف شهرک الغجر مورد هدف قرار دهد و مقاومت لبنان ظرف چند ساعت این چادر را مجددا نصب کرد.

منابع اعلام کردند، حمله مقاومت به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا و کفرشوبا اسرائیلی‌ها را نگران کرد و مانع پاسخ آنها به اهداف مشخص در مناطق لبنانی در طول خط مرزی الناقوره تا مناطق تحت کنترل نیروهای آندوف در جولان سوریه شد.

همچنین روزنامه الاخبار اعلام کرد که هماهنگی میان گروه‌های مقاومت گسترش یافته و گروه‌های مقاومت در فلسطین بر ادامه درگیری‌ها میان نیروهای خود و نیروهای اشغالگر در داخل شهرک‌ها تأکید کرده‌اند. گروه‌های مقاومت همچنین اعلام کرده‌اند که نیروهایشان همچنان در حال نفوذ به پایگاه‌ها هستند و عملیات اسارت سربازان صهیونیست را ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده گفت‌وگو میان گروه‌های مقاومت بر بررسی موضع و میزان واکنش رژیم صهیونیستی در سایه اعلام جنگ از سوی این رژیم و فراخواندن نیروهای ذخیره و برخورد جبهه داخلی و توقف آموزش و فعالیت‌ها در اراضی اشغالی متمرکز است.

این روزنامه اعلام کرد، گروه‌های محور مقاومت سقف مشخصی را از خطوط قرمز خود که دشمن به خوبی از آن آگاه است ایجاد کرده‌اند و در صورتی که دشمن از این سقف مشخص تجاوز کند جبهه‌های جنگ شعله ور خواهد شد و چه بسا به یکباره این اتفاق بیفتد. برای همین نیروهای اشغالگر باید برنامه‌هایی فراتر از برنامه‌های مقابله با نوار غزه را داشته باشند.

همچنین منابعی در حماس اعلام کردند که نیروهای خود را در داخل منطقه غلاف غزه تقویت کرده‌اند و یگان‌های نخبه عملیات‌هایی را علیه دشمن انجام داده‌اند که موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از آنها شده است و دستوراتی درباره آمادگی برای ادامه استقرار نیروها در داخل این منطقه و ورود به مناطق جدید صادر شده است. همچنین حملات موشکی شامل تأسیسات حیاتی دشمن مثل فرودگاه‌ها، راه آهن و تأسیسات برق خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha