• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402082719878
  • خبرنگار : 71974

معاون رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در گفت‌وگو با ایسنا:

ایران در نشست ریاض مسیر صلح و امنیت را ترسیم کرد/ بایدن به دنبال لابی صهیونیست‌ها

ایران در نشست ریاض مسیر صلح و امنیت را ترسیم کرد/ بایدن به دنبال لابی صهیونیست‌ها

جواد بخشی الموتی با اشاره به پیشنهادات آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب اظهار کرد: ایران در نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای حل بحران‌های جهانی همواره با دست پر ظاهر شده و با راهکارهای بشردوستانه مسیر برای رسیدن به صلح و آتش‌بس به منظور پایان دادن به کشتار و ایجاد امنیت در منطقه را ترسیم کرده است.

جواد بخشی الموتی معاون رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جنگ افروزی آمریکا تنها محدود به خاورمیانه نبوده است، اظهار کرد: شروع استیلای جهانی امریکا با جنگ افروزی در نقاط مختلف جهان مانند افریقا،‌اسیای میانه و اروپا با تحرکات و اقداماتی به دنبال شعله ور کردن جنگ بودند. راه اندازی جنگ اکراین و ایجاد تحرکات برای ایجاد تنش میان  تایوان و چین بخشی از برنامه‌های آتی نظامی آمریکا برای آغاز جنگ تازه‌ای است.

این استاد علوم سیاسی تصریح کرد: در منطقه غرب آسیا همواره با جدی ترین رویکرد و با پشتوانه همواره جنگ هایی را مانند سوریه و عراق را آغاز کردند و هدف اصلی آنها ایجاد جنگ به منظور فروش تسلیحات نظامی و مداخله در نقاط مختلف جهان هستند.

وی افزود: جنگ غزه نیز با حمایت جدی آمریکا از رژیم نامشروع اسرائیل به منظور سرپوش نهادن شکست‌های متمادی واشنگتن در منطقه ادامه داشته و به نوعی به دنبال تقویت موقعیت تضعیف شده آمریکا است،‌باید اذعان کرد در سال‌های اخیر حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه با حملات موشکی و راکتی سابقه نداشته اما امروزه این موضوع به اتفاقی روزانه و عادی تبدیل شده است.

*تلاش برای اخراج آمریکا از منطقه

به گفته وی؛‌ دولت آمریکا در ماه‌های اخیر بارها از حملات متعدد به نیرو و پادگان‌های آمریکا خبر می‌دهد و در روزهای گذشته نیز حمله به ناوهای این کشور نیز شدت یافته،‌این حملات حکایت از تلاش منطقه برای اخراج نیروهای متجاوز آمریکایی برای جلوگیری از قتل، غارت و جنایت و خونریزی دارد.

بخشی با بیان اینکه افکار عمومی در آمریکا از سیاست‌های حمایتی از اسرائیل تنفر دارد،‌ بیان کرد:قتل و کشتار این روزها در غزه به تنهایی از یک رژیم کودک‌کش و جعلی بر نخواهد آمد و این جنایات به پشتوانه آمریکا صورت می‌‎گیرد و با وجود تظاهرات گسترده در شهرهای آمریکا به منظور اعلام مخالفت با حمایت‌های نظامی از اسرائیل،‌آمریکا بدون توجه به افکار عمومی به حمایت‌های مالی و نظامی خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: نارضایتی‌های به درب منزل بایدن نیز رسید و مردم با شعارهایی به دنبال توقف سیاست‌های جنگ افروزانه این کشور بودند اما آمریکا همچنان با هدف بر هم زدن ثبات کشورها و رسیدن به اهداف سیاسی و امنیتی خود به سیاست جنگ افروزی ادامه می‌دهد.

معاون رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد:غارت منابع در افغانستان و عراق نیز بخشی از دست اندازی‌های این کشور است و از سوی دیگر با ادامه جنگ و فروش تسلیحات نظامی سود کلانی را نصیب کارخانه‌های اسلحه سازی خود می‌کند.

*بایدن به دنبال جلب حمایت لابی صهیونیست‌ها

این استاد علوم سیاسی با اشاره به اهداف آمریکا برای حمایت از اسرائیل بیان کرد: ریشه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی استفاده از لابی صهیونیست ها و نگرانی از اثرگذاری صهیونیست‌ها بر جریان انتخابات است،‌ کارنامه دولت بایدن دستاورد خاصی ندارد، روی کار آمدن طالبان در افغانستان و تلفات نظامی آمریکا در منطقه از نکات منفی کارنامه بایدن است و با توجه به نقش گروهای فشار یهودی در انتخابات ریاست جمهوری، این نگرانی توسط دموکرات‌ها برای واگذار دولت به رقیب جمهوری خواه خود، باعث شده که دولت بایدن نسبت به حمایت‌های بی قید و شرط از رژیم نامشروع اسرائیل اقدام کند.

وی افزود: آمریکا با اعزام ناو و تامین بودجه‌های هنگفت و ارسال سلاح به دنبال راضی نگه داشتن لابی اسرائیل است،‌ به طوری که در مقابل جنابت بی رحمانه این ررژیم در غزه مانند قتل و عام کودکان و زنان و حتی حمله به بیمارستان و مناطق مسکونی نیز سکوت اختیار کرده است.

معاون رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: با وجود اینکه دولت‌های غربی و آمریکا خود را مدعی و پرچمدار حقوق بشر اعلام می‌کنند،‌ اما در عمل هیچ توجهی به خواست مردم خود نداردند به طور مثال در انگلستان شاهد یک تجمع چندین هزار نفری در حمایت از عزه بودیم اما دولت انگلیس با خشونت تمام این جریان را سرکوب کرد.دولت اسپانیا نیز با تاسی گرفتن از انگلیس اعتراضات مردم نسبت به جنایات غزه را با خشونت پاسخ داد.

وی ادامه داد:دموکراسی غربی از دورن دچار انزوا و فروپاشی شدند و این ساختارها در مقابل خواست مردم نتوانسته کاری انجام دهند و مجبور به حمایت از اسرائیل شدند.

*حضور پررنگ ایران در کنفرانس ریاض

بخشی با اشاره به پیشنهادات سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب اظهار کرد: ایران در نشست‌های بین المللی و منطقه‌ای برای حل بحران‌های جهانی همواره با دست پر ظاهر شده است و با راهکارهای بشر دوستانه مسیر برای رسیدن به صلح و آتش بس به منظور پایان دادن به کشتار و ایجاد امنیت در منطقه را ترسیم کرده است.

وی در پایان با اشاره به انفعال کشورهای عربی بیان کرد: با وجود سیاست پویایی ایران،‌کشورهای عربی موضع گیری محکمی نداشتند، برای رسیدن به  صلح عملیاتی نیاز است کشورهای عربی جدی تر وارد عمل شوند، اگر به یک همگرایی و عمل مشترک برسیم قطعا دیگر شاهد بروز داعش، بحران سوریه و بحران عراق و جنایت صهیونیست نخواهیم بود،‌عدم اقدام عملی و نرسیدن به یک مفهوم واحد باعث ادامه حیات یک غذه سرطانی مانند اسرائیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha