• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402090201036
  • منبع : روزنامه جام جم

رقابت دفترخونه صدا با پاورقی سیما!

رقابت دفترخونه صدا با پاورقی سیما!

پیامک‌های مردمی ارسال شده به سامانه ۱۶۲ همیشه راهی برای روشن شدن رضایت مخاطبان از برنامه‌هاست تا رسانه‌ملی بتواند بازخورد برنامه‌هایش را به صورت مستقیم از مخاطب بگیرد.

به گزارش ایسنا، «جام‌جم» نوشت: نگاهی به پیامک‌های ارسال شده به این سامانه نشان می‌دهد برخی سریال‌های درخواستی مردم برای بازپخش از تلویزیون و برنامه‌هایی مثل «دفترخونه» و «پاورقی» بیشتر از دیگر برنامه‌ها مخاطب داشته و کلیدواژه آنها در میان پیامک‌های مردمی بیشتر دیده می‌شود.

طنزی با نام دفترخونه

برنامه «دفترخونه» از جمله برنامه‌های پرمخاطب رادیوست که در میان پیامک‌های مردمی هم می‌توان رد و نشانی از آن پیدا کرد. این برنامه به تهیه‌کنندگی حسن حیدرزاده طراحی و تولید می‌شود با زبان طنز به موضوعاتی مانند ماجرای فرار شاه از ایران، خانواده و زن ایرانی در اسناد لانه جاسوسی و... می‌پردازد. برنامه دفترخونه به تهیه‌کنندگی حسن حیدرزاده، بازیگری محمدجواد محمدی، حسن حیدرزاده و مهسا زمانی در قالب مستند-  جنگ تولید و از رادیو معارف پخش می‌شود .

بیان مطالب با زبان طنز

سیدرضا میرصادقی ۴۵ ساله از اراک از جمله مخاطبان این برنامه است که در این خصوص به جام‌جم می‌گوید: دفترخونه به دلیل طنزی که در بیان مطالب سیاسی دارد، برای من جذاب است. اصلا جذابیتش برای همین طنز بودن آن است که می‌تواند برخی مطالب را در آن قالب به مخاطب منتقل کند. من مخاطب ثابت آن نبودم اما چند بار اتفاقی گوش کردم و آن را دوست دادم. 

همراه با تبیین‌های «پاورقی»

نام برنامه «پاورقی» هم که حالا بیش از یک سال از تولید آن گذشته و به شکل یک برنامه شبانه تقدیم مخاطبان می‌شود، در میان پیامک‌های مردمی دیده می‌شود. این برنامه در طول مدتی که روی آنتن رفته تلاش کرده تا به تبیین برخی دروغ‌هایی بپردازد که رسانه‌های معاند شکل می‌دهند. به تازگی هم اعلام شد که میزان بازدید صفحه این برنامه در تلوبیون از شش میلیون فراتر رفته‌است. 

آگاهی‌بخشی به نسل جوان 

 فائزه شهربانویی ۵۸ ساله از تهران، یکی از مخاطبانی است که نسبت به برنامه پاورقی ابراز رضایت داشته. او که خانه‌دار است، می‌گوید: برنامه‌ای مثل پاورقی خوب است چون می‌تواند به نسل جدید آگاهی بدهد. البته شاید بهتر بود که سال‌ها قبل این برنامه شروع می‌شد. با این‌حال دیر نشده است. نسل جدید نیاز  به آگاهی‌های این چنینی دارند، چون تحت‌تاثیر برخی اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. 

محتوای ایرانی با «صبحانه ایرانی»

گشتی در میان کلیدواژه‌های مطرح‌شده میان پیامک‌های مردمی، نام برنامه «صبحانه ایرانی» را نشان می‌دهد. این برنامه تلاش کرده تا در بخش‌های مختلف، تمرکز خود را بر خلق یک محتوای ایرانی و موردنیاز خانواده‌ها قرار دهد. بخش خلاقانه این برنامه، خوردن صبحانه با مهمان برنامه و پرداختن به سوژه‌های روز است. 

طبیب همیشگی

حالا دیگر نام برنامه طبیب برای بسیاری از مخاطبان به یک برنامه آشنا تبدیل شده است. برنامه‌ای با اجرای پیمان طالبی که تلاش شده به مسائل حوزه پزشکی با نگاه نیاز مخاطبان بپردازد. این برنامه گفت‌وگومحور با هدف اطلاع‌رسانی و پیشگیری در حوزه سلامت، هر روز میزبان متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی است. 

عملکرد شفاف یک برنامه پزشکی 
 موسی قاضی، بازنشسته ارتش از اصفهان است که پیامکی برای تشکر از برنامه طبیب ارسال کرده. این بازنشسته ۷۴ ساله درباره برنامه طبیب به جام‌جم می‌گوید: برنامه طبیب برای من جذاب است و با عملکردی که دارد، توانسته طرفداران خاص خود را داشته باشد. این برنامه مردم را نسبت به  انواع بیماری‌ها آگاه  و اطلاعات را به شکل شفاف مطرح می‌کند. 

«مکث» پایدار 

چند وقتی است که وقتی صحبت از برنامه‌های تبیینی می‌شود، نام برنامه «مکث» هم در ذهن مخاطبان نقش می‌بندد. گشتی در میان پیامک‌های مردمی هم این مسأله را تایید می‌کند و نشان از آن دارد که مکث توانسته جای پای خود را میان مخاطبان محکم کند. مکث در حقیقت تلاش کرده پشت پرده سیاسی مسائل فرهنگی را برای مخاطبان تبیین کند. 

نبض سلامت در برنامه «ضربان»

آن‌طور که از مشاهده برنامه‌های شبکه سلامت می‌توان دریافت، این شبکه تلاش کرده با افزایش تنوع در برنامه‌های روی آنتن خود، مسأله سلامت را از زوایای مختلف بررسی کرده و به مخاطب ارائه کند. ازجمله این برنامه‌ها، برنامه «ضربان» است که با هدف ترویج سبک زندگی سالم و آموزش و پیشگیری خانواده‌ها در مورد بیماری‌های زمینه‌ای پخش می‌شود.

اخبار جعلی با «دی‌بی‌سی»

ازجمله برنامه‌های روشنگرانه شبکه دو که با حال و هوای طنز ارائه می‌شود، «دی‌بی‌سی» تلاش کرده اخبار جعلی را با ظاهری شبیه اجرای شبکه بی‌بی‌سی، روی آنتن ببرد. حمید علیزاده از بازیگران اصلی مجموعه دی‌بی‌سی و مجری برنامه است.

روشنگری با زبان طنز 

 مریم عمرانی ۵۱ ساله از همدان ازجمله مخاطبانی است که نسبت به برنامه دی‌بی‌سی ابراز رضایت کرده. او در این خصوص به جام‌جم می‌گوید: این برنامه تبیینی است و برای همین آن را دوست دارم. آن مدل طنزی که این برنامه دارد، باعث می‌شود مخاطب پای آن بنشیند. 
     
همراهی مخاطبان با «سمت خدا» 

همان‌طور که پیش از این و در هفته‌های گذشته هم رد و نشانی از رضایت مخاطبان نسبت به برنامه «سمت خدا» در پیامک‌های مردمی دیده می‌شد، در هفته اخیر هم برخی مخاطبان نسبت به این برنامه ابراز رضایت کرده‌اند. در عین حال، بسیاری از مخاطبان نسبت به پخش سریال‌های روی آنتن ابراز رضایت کرده و برخی هم درخواست پخش سریال‌هایی مثل لیسانسه‌ها، زیرخاکی و جنگجویان کوهستان را داشته‌اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha